مکمل بنزین
موتور سیکلت - پلاس موتوخبر

موتورسیکلت جذاب XL500؛ طراحی خاص به سبک هوندا

در سال‌های گذشته و در سطح مسابقات جهانی، یک نوع خاصی از طراحی موتورسیکلت‌ها مورد اقبال مردم و شرکت‌کنندگان قرارگرفته که با طراحی‌های پیچیده برخی از موتورهای امروزی مانند محصولات جذاب شرکت‌هایی همچون دوکاتی و آپریلیا، تفاوت عمده‌ای دارند.

درواقع از موتورهای هارلی دیویدسون گرفته تا شرکت‌های معروف دیگری مانند ترایامف، همگی در این سال‌های ثابت کرده‌اند که این سبک طراحی خاص از موتورها می‌تواند هم قابل‌اعتماد و جذاب بوده و هم به درد چنین مسابقاتی بخورند.

اکنون سه سال پس از متولد شدن این موتورها بانام فلت ترکر (Flat Tracker)، یک شرکت اهل کشور چک، موتورسیکلت هوندا XL500 ژاپنی را به‌گونه‌ای تغییر داده و در اصطلاح، تیون کرده است تا بتواند به این سبک طراحی برسد.

این موتورسیکلت هوندا که اصل آن، مربوط به نمونه اورجینال اواخر دهه 70 میلادی هوندا XL500S است، اگرچه نتوانسته مجوز راندن در مسافرت‌های درون‌شهری و جاده‌ای را بگیرد اما به‌خوبی، به سطح یک موتور مسابقه‌ای رسیده است. درست به همین خاطر بوده که شرکت تیونینگ اهل چک، بیشتر روی قوای فنی و در اصطلاح قلب تپنده این موتور کارکرده تا بتواند قدرت و گشتاور بالاتری را از آن دریافت کند.

برای افزایش ظرفیت سوخت‌گیری و جریان ورودی هوا به درون موتور و سیلندرها، شرکت Gas & Oil، برای آن‌یک کاربرات بزرگ‌تری را در نظر گرفته است. موتوری که به‌موازات قدرتمندتر شدن آن، بدون شک سیستم تعلیق بهتر و بهینه‌تری را نیز لازم خواهد داشت. به همین خاطر یک سیستم تعلیق مربوط به بی ام و R100 در قسمت جلو و سیستم تعلیق و فنربندی مربوط به موتورسیکلت NTX شرکت موتوگازی، برای این هوندا تقویت‌شده، در نظر گرفته‌شده است. همچنین برای افزایش سطح تماس لاستیک‌ها با زمین و چسبندگی بهتر موتور، چرخ‌های 19 اینچی بر روی آن سوار شده است.

بر اساس گفته‌های این شرکت تیونینگ، پروژه تبدیل کردن هوندا XL500 به چنین موتور مخصوص مسابقه قدرتمندی، مدت‌زمان طولانی طول کشیده که اکنون این خوش‌چهره ساده، آماده قدرت‌نمایی در مقابل رقیبانش خواهد بود.ن آن دآنسشیشس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا