مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروی خودران جدید هوندا؛ متغیری جدی برای معادلات این صنعت!

شرکت هوندا اولین خودروساز ژاپنی خواهد بود که می‌خواهد فن‌آوری خودران رانندگی سطح سوم را در بین دیگر رقیبان هم‌وطنش معرفی کند.

هوندا در سال‌های گذشته، در پی توسعه و پیشبرد اهداف خود درزمینه فن‌آوری خودران بوده و به‌زودی، شاهد نتایج این سرمایه‌گذاری‌های هوندا برای تولید خودروهای خودران این شرکت خواهیم بود. بر اساس گزارش‌ها، هوندا قرار است یک سیستم جدید خودران را در ژاپن و در تابستان پیش رو رونمایی و عرضه کند که این سیستم جدید می‌تواند معادلات خودرویی را تغییر دهد.

این خودروی جدید خودران، بر اساس خودروی پرچ مدار هوندا لجند (Legend) که در بازار ژاپن به فروش رفت، ساخته خواهد شد و همچنین مهم‌ترین نکته در مورد این تازه‌وارد هوندا، سیستم رانندگی خودران سطح 3 بوده که هوندا برای آن در نظر گرفته است. درواقع این اولین باری است که چنین سیستم خودران پیشرفته‌ای، از سوی یک خودروساز ژاپنی عرضه می‌شود.

این خودرو با چنین سامانه هوشمند خودرانی، انتظار می‌رود که با برچسب قیمتی 10 میلیون ین ژاپن (معادل 91,000 یورو) عرضه شود که این عدد،40 درصد گران‌تر از نسخه معمولی و بدون سیستم خودران آن خواهد بود. سیستم سطح 3 رانندگی خودران، این خودرو را قادر می‌سازد تا در بازه‌های زمانی طولانی‌مدتی، بدون نیاز به راننده، رانندگی کرده اما کماکان برای کنترل خودرو در مواقع اضطراری، باید راننده نیز در خودرو، حضورداشته باشد.

در شرایط عادی، راننده خودروی تازه‌وارد خودران Legend، نیازی نیست که چشمانش به جاده بوده یا بخواهد فرمان خودرو را بچسبد. بلکه می‌تواند به‌راحتی و بدون هیچ دغدغه‌ای به خودروی خود اعتماد کرده، تلویزیون تماشا کند یا با از موبایل خود استفاده نماید.

خودروی آئودی A8 آلمانی، اولین خودروی تولیدی در جهان بود که از سامانه نیمه-خودران سطح سوم فن‌آوری رانندگی استفاده می‌کرد. خودرویی که به دلیل قوانین مربوط به رانندگی، نتوانسته در بسیاری از کشورهای دنیا، حضور پیدا کند.

اما در سوی دیگر، سرزمین خورشید تابان، قصد دارد تا با تجاری‌سازی خودروهای نیمه خودران و استفاده گسترده‌تر از آن‌ها، حرکت روبه‌جلوی بزرگی را به در این زمینه به نمایش بگذارد. درواقع، تصویب قوانین جدید مربوط به این نوع از خودروهای خودران در ژاپن، این اجازه را به مالکان آن‌ها می‌دهد تا بتوانند از این خودروها، در جاده‌های ژاپن استفاده نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا