مکمل بنزین
خبرداخلی

آریسان 2 دستاوردی جدید از ایران‌خودرو!

وانت آریسان که جایگزین وانت پیکان محسوب می‌شود، حالا قرار است با بروزرسانی‌هایی وارد بازار شود. به نظر می‌رسد، ایران‌خودرو این مدل از آریسان را با پیشرانه 1800 سی‌سی پژو وارد بازار کند.

ایران‌خودرو از پسوند پلاس بر روی این خودرو استفاده نکرده و احتمالاً آریسان جدید، با نام ” آریسان 2 “وارد بازار خواهد شد. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این مدل قرار است خرداد ماه 99 به بازار عرضه شود و تنها مورد تمایز آن با مدل قبلی موتور آن باشد.

مدل تولیدی این خودرو از یک پیشرانه جهار سیلندر 8 سوپاپ با حجمی برابر با 1696 سی‌سی بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 86 اسب بخار در نمونه بنزینی و 73 اسب بخار در نمونه گاز سوز است و میزان گشتاوری تولیدی نیز در این موتور در نمونه بنزینی برابر با 140 نیوتن متر و در نمونه گاز سوز برابر با 128 نیوتن متر خواهد بود.

در صورت استفاده از موتور پژو قدرت تولیدی این موتور در حالت بنزین به 100 اسب‌بخار و در حالت گاز به 83 اسب‌بخار افزایش خواهد یافت که نشان از افزایش 14 اسب‌بخاری قدرت پیشرانه این خودرو در حالت بنزین و افزایش 10 اسب‌بخاری آن در حالت گاز دارد.

سورن پلاس، سمند پلاس، رانا پلاس، پژو 301، دنا پلاس اتوماتیک و 207 با سقف پانوراما از خودروهایی هستند که سال آینده توسط ایران‌خودرو وارد بازار خواهند شد.

آریسان 2 دستاوردی جدید از ایران‌خودرو!

آریسان 2

حامد محمدی

کارشناس و فعال خودرو تحلیلگر مسائل و قیمت‌ها Dr_HamedMohammadi

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. اتفاقا ظاهرش خیلی ام قشنگه. ایرادای فنیشو اگه بر طرف کنن حرف نداره خیلی بهتر از مونتاژ ماشینای فرانسوی و چینیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا