مکمل بنزین
گوناگونخبر

حراج یک هیولای کلاسیک 630 اسب بخار ولوو!

خودروی جذاب و درعین‌حال یک هیولای قدرتمند کلاسیک سوئدی بانام ولوو آمازون، یک مدل با اندازه‌ای نه‌چندان کشیده و با طول متوسطی بود که در آن سال‌های قرن بیستم، توانست خود را به‌خوبی به اثبات برساند.

این ولوو سوئدی که در بین سال‌های 1956 تا 1970 به تولید رسید، درواقع در طراحی آن، به‌صورت گسترده از خودروهای عضلانی و غول‌پیکر آمریکایی دهه 50 میلادی الهام گرفته‌شده بود. این الهام گرفتن در طراحی را می‌توان به‌خصوص از روی خودروهایی مانند کرایسلر نیویورکر و کرایسلر 300C هاردتاپ کوپه مشاهده نمود.

در این موردی که مشاهده می‌کنید، یک خودروی ولوو آمازون متعلق به سال 1963 توسط آقای جف آلن، تقویت و تیونینگ شده است. اکنون می‌توانیم شاهد یک هیولایی باشیم که با قلب تپنده 7 لیتری موسوم به LS7 می‌تواند جاده‌ها را درنوردد و هر حریفی را از پا دربیاورد. همچنین وجود خروجی‌های اگزوز دوگانه نیز می‌تواند بیش‌ازپیش به جذابیت این خودرو اضافه کنند.

جالب اینجاست که نسخه اصلی این ولوو آمازون، تنها می‌توانست 65 اسب بخار را به راننده خود تحویل دهد؛ اما اکنون به لطف این موتور بسیار حجیم‌تر و قدرتمندتر از طرف شرکت «لینگنفلتر پرفورمنس»، می‌تواند قدرت بیش از 10 برابری 630 اسب بخار و گشتاور 773 نیوتون متری را تحویل دهد.

همچنین طراحی خارج خاص و شاید تهاجمی این خودرو نیز شامل پوشش‌هایی بر روی لاستیک‌ها و حتی یک باله هوایی (اسپویلر) در قسمت عقب است که با پرینت سه‌بعدی چاپ‌شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا