مکمل بنزین
گوناگونخبر

رنو لوگان(ال نود) با چهره جدید چه ویژگی هایی دارد؟

هنگامی‌که شرکت رنو در سال 2004 خودروی اقتصادی ساخت یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌اش بانام داچیا لوگان (تندر 90) را به بازار معرفی کرد، هدفش از این طراحی، تولید یک خودروی ارزان‌قیمت و درعین‌حال کاربردی و نه هیچ‌چیز دیگری بود. بااین‌حال، بعضی از کارشناسان نظر داده‌اند که ممکن است تا سالیانی نه‌چندان دور و با اقبال جهانی که به سمت خودروهای کراس اوور و شاسی‌بلند پیداشده است، ممکن است عصر خودروهای چهار درب سدان به پایان برسد.

از زمان معرفی لوگان توسط داچیا رومانی و رنو، این شرکت خودروی مدل ساندرو را نیز به بازار فرستاد که درواقع می‌توان آن را همان لوگان پنج درب هاچبک دانست. بااین‌وجود، پس از دیدن این تصویر رندری از رنو لوگان، می‌توان به این نتیجه رسید که ترکیب دو خودروی لوگان و ساندرو در یکدیگر و ایجاد یک خودروی جدید باکلاس طراحی متفاوت، می‌تواند ایده جالبی باشد. کلاسی که آن را خودروی فست بک (fastback) نامیده‌اند.

البته رنو برای لوگان، تاکنون کلاس‌های مختلفی را در نظر گرفته است که شامل واگن استیشن و حتی پیکاپ نیز بوده است. خودرویی که بسته به بازار فروش آن، ممکن است با برند داچیا و یا رنو به فروش رفته باشد. معمولاً این خودرو در بازارهایی که برند داچیا ناشناخته بوده و ممکن است مشتریان آن را نشناسند و از خودروی آن استقبال نکنند، با همان برند رنو که شناخته‌شده‌تر است به فروش می‌رود.

حال این سبک طراحی متفاوت برای رنو لوگان، می‌تواند مزیت‌های هر دو نوع طراحی هاچبک و سدان را در خود داشته باشد. به این معنا که صندوق‌عقب و فضای بار آن نسبت به هاچبک افزایش‌یافته و ارتفاع خودرو و دیگر مزیت‌های هاچبک را نیز به سمت خود جذب کرده است.

همچنین به خاطر این‌که هدف از ساخت لوگان، داشتن یک خودروی اقتصادی رده پایین در بازارهای جهانی بوده، پس اگرچه این طراحی مانند خودروهای روز دنیا با زوایای تیز و باله هوایی و دیگر مؤلفه‌های جذاب طراحی همراه نشده اما در کل می‌توان گفت که با توجه به سگمنت موردنظر، طراحی ساده و دل‌نشینی را دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا