مکمل بنزین
گوناگونخبر

رونمایی از بالگرد مشترک ساخت استون مارتین و ایرباس!

شرکت‌های مختلف خودروسازی در سراسر جهان، هنگامی‌که می‌توانند یک هدف مشترک برای سودآوری دوطرفه و رسیدن به مزایای بیشتر پیدا کنند، با یکدیگر همکاری کرده و تشکیل یک تیم را می‌دهند؛ اما پیش می‌آید مواقعی که مانند همین مورد، یک شرکت خودروسازی مانند استون مارتین با یک غول هواپیماسازی دنیا مانند ایرباس، تیمی را تشکیل دهد که اولین بالگرد خودش را داشته باشد.

این بالگردی که در تصویر مشاهده می‌کنید، همان بالگرد ACH130 ایرباس بوده که اکنون با طراحی متفاوت و به‌گونه‌ای ظاهرشده است تا استایل خاص خودروهای استون مارتین را نیز به نمایش بگذارد. ازنظر مکانیکی، استون مارتین ACH130 مشابه همان نسخه اصلی ایرباس بوده اما بدنه و مؤلفه‌های طراحی داخلی آن توسط تیم طراحی، استون مارتین خلق‌شده است.

پنل های به‌کاررفته در این بالگرد استون مارتین، می‌توانند به چهار رنگ متفاوت خاکستری زنون، برنزی آریزونا، مشکی اولترامارین و یک رنگ سبز خاص سفارش داده شوند.

همچنین، امکانات به‌کاررفته در داخل کابین این بالگرد شامل فریم‌های صندلی، امکانات مربوط به ایمنی و موارد مربوط به کنترل پرواز، درست مشابه نسخه اصلی بالگرد ایرباس هستند تا بتوانند استانداردهای مربوط به قوانین هوانوردی را به‌درستی اجرا کنند. بقیه شاخص‌های داخل کابین مانند استفاده از چرم و دیگر موارد تزئینی، چیزهایی هستند که به این بالگرد، اضافه‌شده‌اند و مانند خودروی جذاب این شرکت یعنی استون مارتین والکری هستند.

در طول 12 ماه گذشته، این شرکت بریتانیایی با برنامه‌های جذاب و بسیار چشمگیر رو به جلویی، به سمت آینده حرکت کرده است. معرفی ابرخودروی والکری و شاسی‌بلند DBX به‌علاوه یک موتورسیکلت نسخه محدود از این اقدامات جذاب استون هستند. حالا این شرکت می‌خواهد با تولید و عرضه این بالگرد، بخش لوکس خود را بیش‌ازپیش تکمیل نماید.

هنوز بحثی در مورد قیمت این بالگرد گفته نشده است؛ اما قیمت نسخه اصلی آن از طرف شرکت ایرباس، حدود 2.4 میلیون پوند است.

همچنین بر اساس گفته‌های مدیر طراحی استون مارتین آقای مارک رایشمن، استون مارتین خودروهایی مانند والکری یا زاگاتو را تولید نمی‌کند چون به این خودرو نیاز بوده و یا لازم است که تولید شود. بلکه این شرکت، خودروهایی را تولید می‌کند که افراد، آرزوی آن رادارند. این بالگرد نیز درست مانند خودروهای این شرکت، چنین خاصیتی را خواهد داشت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا