مکمل بنزین
خبرداخلی

آیا امیدی به کاهش قیمت خودرو در دی ماه هست؟

کاهش قیمت خودرو به امیدی دور و دراز برای بسیاری از مردم تبدیل شده که صرفا به دنبال خرید خودرو به منظور استفاده‌های شخصی هستند. بازار خودروهای داخلی به قدری شاهد افزایش قیمت بوده که عملا دسترسی بسیاری از اقشار جامعه را به خودروهای کشور از بین برده ولی برخی از افراد معتقدند که قیمت خودرو در دی ماه شکسته خواهد شد که باید دید این اتفاق شدنی است؟

به گزارش چرخان، وضعیت بازار خودروهای داخلی و قیمت خودرو در یکماه اخیر بسیار نوسانی شده و رکوردهای جدیدی برای برخی از خودروهای داخلی به ثبت رسیده است. این رکوردها که البته قبل از اتفاقات اخیر با بهانه قیمت بنزین اتفاق افتاده بود، حالا بهانه جدیدی پیدا کرده‌اند و حتی گستاخی دلالان و سودجویان بازار بیش از پیش شده و به دنبال ایجاد موج صعودی جدیدی برای بازار هستند.

بازار خودرو خودروهای داخلی بازار خودرواما برخی از کارشناسان معتقدند که به دلایل مختلف می‌توان شاهد شکسته شدن قیمت‌ها در دی ماه باشیم و این اتفاق دور از ذهن و واقعیت نخواهد بود. این کاهش قیمت خودرو که به عقیده این بخش از کارشناسان رخ می‌دهد، به دلیل وضعیتی است که در تولید خودروسازان وجود داشته و از سوی دیگر اتفاقاتی که در بازارهای مالی موازی رخ می‌دهد.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در مصاحبه‌ای گفت: در حال حاضر وضعیت بازار خودرو به گونه‌ایست که فاصله قیمت کارخانه و بازار به بالاترین حد خود رسیده است. اما در مقابل اخباری از خودروسازان به گوش می‌رسد که نشان دهنده افزایش تولید آنها بوده و میزان 3 برابری برای این اتفاق گفته شده است. در صورتی که 3 برابر شدن تولید در آذرماه صحت داشته باشد، قطعا شاهد شکسته شدن قیمت‌ها در دی ماه خواهیم بود.

خودروهای داخلی بازار خودرووی در ادامه افزود: کمترین فاصله قیمتی خودروهای داخلی در بازار آزاد و کارخانه مربوط به شهریورماه بود که چیزی در حدود 3 تا 11 میلیون تومان بود اما در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای پیش رفته که این فاصله قیمتی به 14 تا 44 میلیون تومان رسیده است. این ماجرا در خودروهای زیر 100 میلیون تومان رخ داده و این بدین معنی است که ما در کنترل بازار خودروهای داخلی عملکرد خوبی نداشتیم.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در ادامه با اشاره به رابطه قیمتی خودروهای داخلی و خارجی گفت: قیمت خودروهای وارداتی وابستگی زیادی با نمونه‌های داخلی دارند. به طور مثال وقتی قیمت پراید به 40 میلیون تومان رسیده بود، سانتافه نیز با حوالی قیمت 730 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گرفت ولی وقتی قیمت پراید به 50 میلیون تومان رسید، سانتافه نیز به رقم 900 میلیون رسیده بود. این یک مساله‌ایست که به صورت روانی رخ می‌دهد و وقتی قیمت خودروهای داخلی افزایش پیدا می‌کند، قیمت خودروهای وارداتی و مونتاژی نیز به تبع آنها افزایش پیدا می‌کند.

قیمت خودرورئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران در ارتباط با روند قیمت خودرو در بازار گفت: وضعیت بازار از هفته گذشته تغییر کرده و روند فروش کارتکسی که 3-4 ماهی ممنوع بود، آغاز شده است. این موضوع موثر بوده و در صورتی که نوسانی در نرخ ارز نداشته باشیم، قیمت خودرو نیز شکسته خواهد شد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران در پایان گفت: در صورتی که آمار مربوط به تولید خودرو درست باشد، پس از عرضه خودرو در ماه جاری می‌توان شاهد ریزش قیمت‌ها باشیم. در صورتی که به دنبال تعادل در قیمت کارخانه و بازار هستیم، بایستی عرضه خودرو توسط خودروسازان متناسب گردد. در حال حاضر برای تهیه خودرو بایستی چندین بار تماس گرفته شود و با سختی می‌توان موفق به خرید خودرو شد که نشان‌دهنده کمبود خودرو در بازار است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. دی ماه که 16 روزش گذشت. شاید منظور شما دی ماه سال 1440 باش اه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا