مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبرداخلی

در صورت گم‌شدن چندباره کارت سوخت باید چه کار کنیم؟

با گرانی بنزین و سهمیه بندی شدن قیمت این سوخت، بازهم شاهد روی کارآمدن کارت سوخت در سازوکار سوخت‌گیری کشور شده‌ایم که البته مشکلات فراوانی را برای مردم ایجاد کرده است. یکی از سوالات اساسی مردم در این مورد، صدور دوباره کارت است که در صورت فقدان چندباره آن نیاز می‌شود.

به گزارش چرخان، طبق خبرهای منتشر شده از سوی ارگان‎های مربوطه، سازوکار درخواست و صدور کارت سوخت به چیزی در حدود یکماه رسیده که بازه زمانی زیادی برای مردم محسوب می‌شود. بسیاری از درخواست کنندگان کارت سوخت افرادی هستند که به دلایل مختلف کارت خود را گم کرده‌اند و برای دریافت دوباره آن اقدام نموده‌اند.

اما یکی از سوالات مردم در رابطه با کارت سوخت این است که در صورت گم شدن چندباره این کارت، فرایند صدور دوباره آن انجام می‌شود و یا عملا باید قید این کارت ارزشمند را زد؟ به طور کلی در پاسخ به این سوال باید گفت که سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی صدور هر چندباره کارت سوخت را تایید کرده و محدودیتی در درخواست مردم وجود ندارد.

قیمت بنزین پمپ بنزین‌ها کارت سوخت خودروهای داخلی بنزین سوپر اکتان بالا کارت سوخت خودروفاطمی کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در مصاحبه‌ای پیرامون این موضوع گفت: افراد باید در نگهداری کارت سوخت خود دقت لازم را داشته باشند اما اگر مالک خودرو به هر دلیلی خواستار صدور کارت المثنی باشد، این کار صورت خواهد گرفت. البته به این معنی نیست که برای یک خودرو دوبار کارت صادر شود، بلکه در صورت فقدان کارت یا به دلایل دیگر، صدور کارت انجام می‌شود.

گفتنی است که سهمیه بندی بنزین از بامداد 24 آبان ماه سال جاری عملیاتی شد و طی آن به هر خودرو سهمیه 60 لیتری بنزین داده شد. البته تفاوت‌هایی در خودروهای دوگانه سوز و خودروهای با مصارف خاص نیز وجود داشت. قابل ذکر است که قیمت بنزین سهمیه‌ای به 1500 تومان افزایش یافت و دریافت بنزین با قیمت آزاد نیز به نرخ 3000 تومان برای بنزین معمولی و 3500 تومان برای بنزین سوپر معین شد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا