مکمل بنزین
گوناگونخبر

هیوندای از اولین تاکسی هوایی خود در CES2020 رونمایی کرد!

شرکت کره‌ای هیوندای که چند وقتی است تلاش می‌کند تا بتواند وارد حوزه صنعت هوایی شده و از این طریق نیز به پیشرفت‌هایی برسد، اکنون با شرکت تاکسی اینترنتی اوبر، تیمی را تشکیل داده است و قصد دارد با ساخت این طرح مفهومی در مقیاس زیاد، تاکسی‌های اینترنتی هوایی اوبر را نیز در شهرهای مختلف جهان، راه‌اندازی کند.

نمایشگاه فن‌آوری و دیجیتال موسوم به CES که در حال حاضر در لاس‌وگاس آمریکا در حال برگزاری است، میزبان شرکت‌های مختلف جهان درزمینهٔ گجت های جدید و فن‌آوری‌هایی نوینی است که بتواند در زندگی انسان‌ها، مفید واقع شود. در سال‌های گذشته، این نمایشگاه همچنین محل مناسبی برای عرض‌اندام شرکت‌های خودروسازی پیشتاز شده است تا این شرکت‌ها بتوانند، آخرین دستاوردهای فن‌آوری خود را در آن به نمایش بگذارند.

خودروساز کره‌ای نیز در CES2020، کوادکوپتر را به‌عنوان طرح مفهومی ارائه داده که در نوع خود جالب‌توجه بوده است.

درواقع، هیوندای اهداف بلندپروازانه ای را برای ورود به دنیای هوانوردی دنبال کرده و این بار قصد کرده تا با معرفی این طرح مفهومی جذاب، بتواند گام مهمی در راستای تاکسی‌های هوایی بردارد. به همین منظور، این شرکت با اوبر همکاری کرده تا بتواند این طرح را تولید کند. طرحی که بانام «تاکسی هوایی شهری» معرفی‌شده و هدف از تولید آن نیز جابجایی مردم در داخل شهر است.

در این تیم مشترک بین هیوندای و اوبر، خودروساز کره‌ای قرار است کوادکوپتر را ها تولید کرده و اوبر نیز از ظرفیت‌های خود برای ارتباط مردم با یکدیگر و کنترل جابجایی‌ها و مواردی از این قبیل استفاده خواهد کرد. ظرفیتی که می‌تواند نسبت به جابجایی مردم با خودروها در سطح شهر، وقت بسیار کمتری را از مسافران بگیرد.

البته هیوندای گفته است که با همکاری اوبر، در حال حاضر در حال ایجاد زیرساخت‌های لازم برای برخاستن و فرود این وسیله نقلیه هوایی جدید هستند؛ اما سؤالی که پیش می‌آید این است که آیا ای ن طرح مفهومی جذاب، به سرانجام نهایی خود خواهد رسید و مورداستفاده قرار خواهد گرفت؟

هیوندای در این زمینه بسیار مصمم بوده و قصد دارد تا یک شاخه قوی هوانوردی زیرمجموعه خود داشته باشد. البته ایده‌های این‌چنینی را از طرف شرکت‌های خودروسازی دیگر نیز مشاهده کرده‌ایم اما هیچ‌یک از آن‌ها به قوانین و مقررات مربوط به هوانوردی در کشورها و اینکه این قوانین، به‌صورت سختگیرانه ای تنظیم‌شده‌اند، توجه چندانی نکرده‌اند. درست به همین خاطر است که اکنون در کشورهای مختلف جهان و در گاراژ خانه‌ها، به‌جای پارک بودن یک بالگرد شخصی یا کوادکوپتر کوچک، خودروهای شخصی جای گرفته‌اند.

اما درهرحال، جلب کردن توجه مردم به سمت تاکسی‌های پرنده و جذابیتی که این وسایل پرنده برای آن‌ها دارند، می‌تواند اشتیاق و پیشرانه شرکت‌ها به سمت این نوع جدید از حمل‌ونقل عمومی باشد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا هیوندای می‌تواند تاکسی‌های پرنده خود را داشته باشد یا خیر؟

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا