مکمل بنزین
گوناگونخبر

رونمایی جدید بی ام و در نمایشگاه CES 2020 چیست؟

شرکت باواریایی بی ام و می‌خواهد به مردم جهان، دید تازه‌ای از خودروهای خودران آینده را از طریق آخرین طرح مفهومی رونمایی شده در نمایشگاه CES 2020 بدهد. این طرح مفهومی جذاب که بانام خودروی واکنشی i EASE رونمایی شده، ویژگی‌های خاصی را درون خود دارد.

البته با نگاهی بی ام و بر روی طراحی خارجی این خودرو، کار خاصی صورت نداده و با این کار می‌خواسته تا تمرکز بازدیدکنندگان، بیشتر بر روی فضای داخل کابین و ویژگی‌های خاص آن باشد. درواقع بی ام و می‌خواسته فضایی را طراحی کند که سرنشینان آن هنگام سوارشدن داخل خودرو، با راحتی کامل، همان احساسی را داشته باشند که انگار به مقصد رسیده‌اند.

درون این طرح مفهومی، همچنین سامانه‌های تشخیص کاملاً جدیدی نیز به‌کاررفته است. این سیستم می‌تواند تمرکز سرنشینان خودرو برروی یک نقطه خاص درون کابین را تشخصی داده و سپس، با ارائه دادن این بازخوردها به هوش مصنوعی خودرو، با توجه به زمان، موقعیت و سیگنال‌های ایجادشده توسط خودرو، فضای ارگونومیک‌تر و راحت‌تری را برای سرنشین خودرو، فراهم کند. درواقع بی ام و، از یک سیستم واکنشی بسیار هوشمند برای راحتی هرچه بیشتر سرنشینان استفاده کرده است.

همچنین میزان هوشمندی این سیستم به حدی است که می‌تواند از فضای بیرون کابین نیز به سرنشینان اطلاع‌رسانی کند. برای مثال، اگر این سیستم متوجه شود که سرنشین خودرو در حال نگاه کردن به یک رستوران خاص در خیابان است، سعی می‌کند تا با سرعت‌بالا، اطلاعاتی را بر روی صفحه نمایشی مخصوص در خودرو، در مورد آن رستوران به نمایش بگذارد.

البته این سیستم پانوراما برای تبدیل کردن شیشه پنجره‌های خودرو به صفحه‌نمایش، سه کارکرد متفاوت را به همراه خواهد داشت: یکی همین زل زدن سرنشین به یک مکان خاص است که می‌تواند به او اطلاعات دهد. دیگری حالت سرگرمی بوده که برای بازی و تماشای فیلم استفاده می‌شود و حالت سوم نیز، موسوم به «حالت راحتی» بوده که تمرکز این حالت، بر روی ایجاد یک فضایی آرام و راحت برای سرنشینان است. حالت سوم می‌تواند، صندلی‌ها را به حالت به‌اصطلاح «جاذبه صفر» درآورده که بی ام و از آن، به‌عنوان، احساس جاری شدن مسافر،بر روی جریان هوا یاد می‌کند.

درحالی‌که این فن‌آوری‌ها، آینده نگارانه به نظر می‌رسند اما خودروساز آلمانی اعلام کرده است که تعدادی از این فن‌آوری‌های مدرن و جذاب i EASE را در خودروهای برقی و هوشمند Inext خود نیز به کار خواهد گرفت. اگرچه هنوز بی ام و اطلاعات بیشتری دراین‌باره نگفته است، اما انگار قرار است در مدل آینده این خودرو که سال 2021 رونمایی می‌شود، از ارتباط 5G نیز استفاده خواهد کرد. همچنین این شرکت گفته است که افتخار می‌کند، اولین شرکتی است که اولین خودروی لوکس با ارتباط 5G را تولید خواهد کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا