مکمل بنزین
گوناگونخبر

سیستم خلاقانه جدید شرکت بوش برای اذیت نشدن چشم راننده در نور آفتاب!

فن‌آوری‌های جدید و جذاب، همیشه از طرف شرکت‌های پیشتاز جهانی چه شرکت‌های صرفاً خودروساز و چه شرکت‌های دیگر فن‌آوری، دنیای صنعت خودروسازی را با انقلابی تکاملی مواجه کرده‌اند. صفحه‌نمایش‌های بزرگ با امکانات پیچیده، حسگرهای متفاوت و هوشمند در خودرو، سامانه‌های کمک‌راننده، سیستم‌های نیمه خودران و خودران شرکت‌های مختلف، مسیریابی و سامانه‌هایی که مربوط به ایمنی خودرو و سرنشینان آن است، ازجمله تغییرات شگرفی هستند که در سالیان گذشته با سرعت هرچه‌تمام‌تر به جلو رفته‌اند.

خودروسازان و شرکت‌های تأمین‌کننده قطعات نیز، رؤیای مسیرهای جدید برای تکامل آن‌ها را در سر داشته و نمایشگاه CES 2020 لاس‌وگاس، فرصتی برای همه آن‌هاست تا بتوانند خودی نشان داده و آخرین دست آوردهایشان را به صنعت خودرو معرفی کنند.

در نمایشگاه امسال، شرکت قطعه ساز بوش آلمان نیز خود را رسانده تا بتواند با استفاده از این فن‌آوری جدید و البته جذاب خود، حرفی برای گفتن داشته باشد. فن‌آوری که از یک صفحه‌نمایش کریستالی مایع شفاف تشکیل‌شده و می‌تواند به‌صورت فعال، جلوی نور خورشیدی را که درون چشم راننده می‌افتد را بگیرد. این کار بدون، آسیب زدن به دید جلویی راننده و احتمال خطر، انجام می‌شود.

بر اساس گفته‌های اداره ملی ایمنی ترافیک راه‌ها و جاده‌ها در آمریکا، سالیانه چیزی حدود هزار تصادف و سانحه، به خاطر همین نور آفتاب بوده است؛ اما این بار شرکت خلاق بوش، تصمیم گرفته تا به‌جای عینک‌های، آفتابی که حدود صدسال است بدون تغییر مانده‌اند و پیشرفتی در آن‌ها صورت نگرفته است، چنین سیستم خلاقانه و مفیدی را ارائه دهد.

این صفحه مجازی شرکت بوش، چیزی بیش از یک صفحه‌نمایش LCD است. درواقع این سیستم می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی، مکان دقیق صورت راننده را تشخیص داده تا مسیر صحیح جلوگیری از نور آفتاب را تصحیح کند. این سیستم، این کار را با استفاده از ایجاد سایه در همان مسیر چشم راننده انجام داده و بقیه قسمت‌های صفحه‌نمایش، به‌صورت شفاف نور را عبور می‌دهند.

می‌توان این سیستم خلاقانه بوش را یکی از اختراعاتی به‌حساب آورد که شاید قبل از آن‌کسی نمی‌توانست به‌عنوان یک مشکل جدی حساب کند اما اکنون، می‌توانیم زیبایی‌های این فن‌آوری جدید را مشاهده نماییم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا