مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی‌بلند جدید تویوتا;خودروی برای رقابت با نیسان جوک!

خودروی شاسی‌بلند کوچک جدید شرکت تویوتا، قرار است ازنظر اندازه و امکانات، پایین‌تر از C-HR قرارگرفته و جدیدترین تصاویری که از آن منتشرشده است، می‌تواند چهره جذاب آن را به‌خوبی نشان دهد.

تویوتا، در حال آماده کردن یک شاسی‌بلند کوچک جدید است که می‌تواند یک برگ رقابت با خودروهایی مانند نیسان جوک و رنو کپچر باشد. خودرویی که قرار است تا 18 ماه آینده، در نمایندگی‌های فروش بریتانیا، به فروش برود.

این کراس اوور جدید که هنوز نامش مشخص نشده قرار است پایین‌تر از C-HR این شرکت قرارگرفته و این در حالی است که کراس اوور آینده نگارانه تویوتا حتی از خودروهای نیسان قشقایی و پژو 3008 نیز کوچک‌تر خواهد بود. درواقع تویوتا اعتقاد دارد که داشتن یک خودروی سوپرمینی با طول 4 متر، می‌تواند برای مشتریان این شرکت جذاب به نظر برسد و سودآوری خوبی نصیب آن بکند.

می‌توان گفت خودروهای سوپرمینی مانند فورد فیستا (Fiesta) و تویوتا یاریس که در این کلاس خودرویی، از برترین‌ها محسوب می‌شوند، قدرت رقابت‌پذیری بیشتری نسبت به خودروهای سالون و هاچبک های بزرگ‌تر در مقابل کراس اوور ها دارند. شاید بتوان دلیل آن را جمع شدن ویژگی چندین کلاس خودرویی در این کلاس دانست که می‌توانند در آینده، سهم خوبی از بازار خودرویی جهان را به دست بگیرند.

حالا این کلاس خودرویی قرار است یک چراغ سبز دیگر از طرف تویوتا گرفته و مدل جدیدی را به خود ببیند که به‌احتمال‌زیاد، بر اساس پلتفرم تویوتا یاریس ساخته خواهد شد. با نگاهی به این تصاویر، می‌توانیم دید کلی و مناسبی را نسبت به خودروی کوچک شاسی‌بلند جدید این شرکت به دست آوریم. پلتفرم موسوم به TNGA-B تویوتا که در یاریس استفاده‌شده است به این معناست که تویوتا می‌تواند به قلب کراس اوور جدیدش، موتوربرقی نیز سوار کند.

قوای فنی بنزینی نیز از انجین های 1 لیتری گرفته تا 1.5 لیتری این شرکت باقدرت 115 اسب بخار و حتی استفاده از باتری‌های لیتیوم-یون برای تبدیل به هیبرید شدن خودروی جدید، مدنظر تویوتا هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا