مکمل بنزین
خبرداخلی

قیمت خودرو در سراشیبی ارزانی قرار می‌گیرد

نوسانات هفته‌های اخیر در بازار خودرو و افزایش قیمت خودرو باعث شده تا بسیاری از مردم از خرید بسیاری از خودروهای داخلی و خارجی محروم شوند. قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته و دلیل اصلی آن افزایش قیمتی است که رخ داده و رکوردهای جدیدی را در بازار به ثبت رسانده است. اما وزیر صنعت معتقد است که قیمت خودرو کاهش خواهد یافت و در مسیر ارزانی قرار می‌گیرد.

به گزارش چرخان، وضعیت بازار خودروهای داخلی در هفته‌های اخیر به یکی از داغ‌ترین اخبار شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های اقتصادی تبدیل شده که از جمله این اخبار می‌توان به رکوردزنی‌های برخی از خودروها در عبور از قیمت‌های نجومی اشاره کرد. ثبت قیمت 130 میلیون تومان برای سمند دوگانه‌سوز و عبور قیمت پراید از مرز 60 میلیون تومان حتی برای دقایقی و یا حتی در صرف یک قیمت گذاری، چیزی نیست که بتوان به همین راحتی از کنار آن گذشت !

خودروهای داخلی بازار خودروحالا وزارت صنعت پس از هفته‌های متمادی که عملکرد چندان قابل قبولی برای مدیریت بازار نداشته، وارد عمل شده و برای چندمین بار با اعطای تسهیلات چند هزار میلیاردی، قصد کمک به خودروسازان را کرده است. این تسهیلات چند هزار میلیارد تومانی که در یکسال اخیر سابقه داشته و مشخص نیست که چرا خودروسازی کشورمان، بعد از این همه سال‌هایی که انحصاری بوده، بایستی با کمک‌های چند هزار میلیارد تومانی به فعالیت خود ادامه دهد!

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در مصاحبه‌ای پیرامون این موضوع گفت: هفته گذشته شورای پول و اعتباری مصوبه‌ای داشت که طبق آن تسهیلات 5 هزار میلیارد تومانی به خودروسازان اعطا می‌شود. البته این مبلغ، مبلغ چندان زیادی نیست ولی تا حدودی امکان رفع مشکلات خودروسازان را فراهم می‌کند.

خودروهای داخلیوی در ادامه به سهم هر کدام از شرکت‌های خودروساز اشاره کرد و افزود: طبق تصمیم گیری‌های انجام شده، به هر خودروساز 2500 میلیارد تومان اعطا خواهد شد که این تسهیلات در اختیار قطعه سازان قرار بگیرد. نحوه تخصیص و جزئیات آن نیز همانند تسهیلات 4 هزار میلیارد تومانی سال گذشته خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه نحوه پرداخت این مبلغ به قطعه‌سازان را تشریح کرد و گفت: نحوه تخصیص این مبلغ به قطعه‌سازان نیز با اولویت شرکت‌هایی خواهد بود که به معنای واقعی خصوصی هستند و از زیرمجموعه‌های خودروسازان به شمار نمی‌روند. زیرا برخی از قطعه سازان جزو زیرمجموعه‌های خود خودروسازان هستند و اولویت با شرکت‌های وقعا خصوصی است.

خودروهای داخلیرحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: پرداخت تسهیلات 5 هزار میلیارد تومانی به خودروسازان باعث تحریک صنعت خودروسازی شده و محرک خوبی برای بهبود وضعیت خواهد بود. این تسهیلات به قطعه‌سازان پرداخت شده و عملا باعث حرکت در این صنعت می‌گردد. از آنجایی که با این اتفاق می‌توان شاهد افزایش تولید خودروسازان بود و عملا عرضه نیز بالا می‌رود و بدین ترتیب شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار خواهیم بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: در حال حاضر خودرو به یک کالای سرمایه‌ای برای مردم تبدیل شده و مردم به منظور حفظ ارزش پول اقدام به خرید خودرو می‌کنند. در حال حاضر تولید خودروسازان به 4 هزار خودرو در روز رسیده و در صورت ادامه‌دار بودن وضعیت، می‌توان شاهد کاهش التهابات بازار در ماه‌های آینده باشیم.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. پس هر کی پول داره بخره
    چون هر چی مسولان بگن برعکسش درسته و دیگه شکی توش نیست

  2. خداوند یگ نظری بکنه از دست این بیگانگان بی عرضه هابی لیاقتهاخلاص شیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا