مکمل بنزین
خبرداخلی

اطلاعیه عجیب دولت و مردم در دوراهی بنزین معمولی و استفاده از مکمل‌های بازار!

گرانی بنزین سوپر و احتیاج خودروهای خارجی به بنزین با اکتان بالا باعث شده تا بسیاری از مردم رو به استفاده از مکمل‌های موجود در جایگاه‌های سوخت و فروشگاه‌های مختلف بیاورند که حالا طبق گفته‌های شرکت ملی پخش، نیازی به آنها نیست! این ادعای شرکت ملی پخش در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد اکتان موجود بنزین معمولی به شدت پایین بوده و ضررهای جبران ناپذیری به موتور بسیاری از خودروهای خارجی و حتی داخلی می‌زند.

به گزارش چرخان، کم شدن بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت باعث شد تا توصیه‌های زیادی برای استفاده از مکمل‌های سوخت به مالکین خودروهای خارجی گفته شود. این توصیه‌ها به دلایل مختلف به مالکین این خودروها صورت می‌گرفت که از جمله آنها مسائل مربوط به اکتان بنزین توزیعی در کشور بود که عدد اکتان سوخت 87 بوده و بسیاری از تولیدکنندگان خودروهای خارجی در دفترچه‌های راهنمای محصولاتشان به این موضوع اشاره کرده‌اند.

مصرف بنزین مکمل‌هایاین تفاوت اکتان در بنزین‌های توزیعی در کشور باعث نگرانی‌های زیادی شد که عملا ضرر و زیان زیادی را نیز برای خودروهای این چنینی ایجاد می‌کرد. البته گفتنی است که این توصیه‌نامه صرفا برای خودروهای خارجی نبوده و حتی برخی از خودروهای تولیدی کشور نیز با توصیه نامه ایران‌خودرو و سایپا برای استفاده بنزین با اکتان بالای 90 روبرو بودند.

از سوی دیگر اینکه عدم امکان استفاده از یارانه ماهانه بنزین برای خرید بنزین سوپر و آزاد بودن قیمت این نوع از سوخت باعث شده تا بسیاری از مالکین خودروهای خارجی در یک حساب و کتاب ساده به این نتیجه برسند که خرید مکمل‌های بنزین به صرفه‌تر از خرید بنزین سوپر خواهد بود. البته این صرفا دلیل روی آوردن مردم به استفاده از مکمل نبوده و توصیه کارشناسان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

قیمت بنزین کارت سوخت بنزین سوپر بنزین معمولی و سوپر سایپا سهمیه بنزینحالا در کمال تعجب شاهد این موضوع هستیم که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به موضوع ورود کرده و مدعی است که بنزین تولیدی و توزیعی این شرکت مشکلی نداشته و تمامی استانداردهای لازم را برای همه خودروهای موجود در کشور را دارد. از سوی دیگر اطلاعات موجود در استانداردهای بنزینی تولیدی نشان می‌دهد که تعداد اکتان آن برای همه خودروهای خارجی کم بوده و حتی در مورد خودروهای هایما و … نیز این نوع بنزین قابل استفاده نیست.

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در مصاحبه‌ای پیرامون این موضوع گفت: خودروهای موجود در کشورمان نیازی به افزودنی‌ها و مکمل‌های بنزین ندارند و نیازی به استفاده برای هیچ کدام از خودروها وجود ندارد. تاکید می‌کنیم که سوخت توزیعی شرکت نفت نیازی به اضافه کردن مکمل ندارد و این موضوع در مورد خودروهای خارجی نیز صادق است. افزودنی‌ها و مکمل‌های بنزینی که در حال حاضر در جایگاه‌های سوخت پخش می‌شود، مورد تایید شرکت ملی پخش نیست.

وی در ادامه افزود: حتی مکمل‌هایی که تمام موارد استاندارد را رعایت کرده‌اند، توصیه نمی‌شود چرا که سوخت توزیعی در کشور دارای استانداردهای لازم بوده و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است.

کارت سوخت المثنی بعد از روشن شدن چراغ اخطار بنزین چقدر می‌توان رانندگی کرد؟این اظهارات در حالی که شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی نیز اطلاعیه‌ای صادر کرده بود و همین موارد اعلامی توسط سخنگوی خود را عنوان کرده بود. حالا مردم در گیر و دار این اظهارات مانده‌اند و مشخص نیست که بایستی به توصیه‌های تولیدکننده خودروی خود توجه کنند و یا گفته‌های شرکت ملی پخش را در اولویت قرار دهند؟

مشخصا حالا بایستی کارشناسان امر وارد بررسی این موضوع شده و یکبار برای همیشه اقدام به تعیین تکلیف برای بنزین تولیدی شرکت ملی پخش کرده و نیاز به استفاده از مکمل‌ها را تایید یا رد بکنند تا این سردرگمی برای همیشه به اتمام برسد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. یک سنسوری در ماشین هست به نام ناک سنسور که اگر اکتان بنزین کم باشه کار میکنه و شما مدام انگار صدای به هم خوردن قاشق چنگال از تو موتور میشنوی.
    اکتان بنزین معمولی کمتر از 87 از اون بدتر بنزین سوپره که باز هم این صدایی که گفتم میاد یعنی بنزین سوپر ایران هم اکتانش پایینه
    کافیه برای تست یه افزایش دهنده اکتان خوب و مناسب بخری این صدا تقریبا حذف میشه.
    این دهه اخیر هر چی انکار شد واقعیت داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا