مکمل بنزین
گوناگونخبر

چانگان UNI، شاسی بلند جذاب از کشور اژدها!

شرکت‌های خودروسازی چینی، در سال‌های گذشته و به‌خصوص در ساخت و تولید خودروهای شاسی‌بلند و برقی، توانسته‌اند به پیشرفت‌های بزرگی رسیده و پای خود را به سمت بازارهای بزرگ اروپایی و دیگر کشورها نیز بازکرده و هرچه بیشتر به بزرگان این صنعت جذاب، نزدیک و نزدیک‌تر شوند.

حالا نیز یک شرکت خودروسازی چینی که نامش برای بازار ایران نیز شناخته‌شده است، از کراس اوور جدید خود رونمایی کرده تا بتواند حرف بیشتری برای گفتن داشته باشد.

خودروی کراس اوور UNI که توسط چانگان چین یعنی شرکتی که قرارداد همکاری با فورد امضا کرده و علاوه بر آن، با شرکت‌های دیگری همچون پژو-سیتروئن (PSA) نیز قرارداد همکاری داشته و دارد.

درواقع، سری جدید موسوم به UNI شرکت چانگان که اولین نمونه از آن،UNI T خواهد بود، با این هدف طراحی‌شده است تا بتواند خریداران جوان عاشق طراحی‌های جذاب و جسورانه را به خود جذب کرده و قراراست در نمایشگاه خودرویی پکن چین که در آوریل 2020 برگزار خواهد شد، به‌صورت رسمی به نمایش عمومی دربیاید.

ازنظر اندازه،UNI T با 4,515 میلی‌متر طول،1,870 میلی‌متر عرض و همچنین 2,710 میلی‌متر فاصله محوری، یک شاسی‌بلند کامپکت یا به عبارت ساده‌تر، جمع‌وجور، بوده که البته طراحی خارجی خوب آن می‌تواند یک امتیاز بزرگ برایش تلقی شود.

در قسمت جلویی خودرو، شاهد یک جلوپنجره جذاب به‌علاوه چراغ‌های جلویی LED باریک بوده که در قسمت‌های زاویه‌دار، برای هرچه گیراتر شدن طراحی، رنگ نارنجی نیز به آن افزوده‌شده است. همچنین یکی از نکات جالب‌توجه در این شاسی‌بلند تازه‌وارد چانگان، دستگیره‌های درب عقب خودرو بوده که درست مانند هوندا HR-V و تویوتا C-HR، این دستگیره‌ها بر روی ستون‌های C خودرو (C-Pillars) قرارگرفته‌اند.

شاید بتوان طراحی قسمت عقب UNI T را با چراغ‌های تهاجمی و گرافیک داخلی جالب‌توجه و همچنین، وجود دو عدد باله هوایی و خروجی‌های اگزوز چهارگانه، از بهترین قسمت‌های طراحی این خودروی دانست.

برای قسمت فنی یا قلب تپنده نیز، دو انجین مدنظر چانگان است تا بتواند آن‌ها را برای شاسی بند خود انتخاب کند: یکی، موتور 1.5 لیتری توربو و دیگری نیز موتور 2 لیتری توربو چهار سیلندر. هنوز نیز صحبتی در مورد قیمت یا قدرت و گشتاور تولیدی توسط این خودرو نشده است. باید منتظر ماند و دید که چانگان، در نمایشگاه پکن 2020، چه برنامه‌های دیگری برای جدیدترین شاسی‌بلند خود دارد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. قدرت طراحی و ساخت قوی
    قدرت طراحی موتور و متعلقات افتضاح
    صنعت خودرو چین به این زودیهای کلاس اول نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا