مکمل بنزین
گوناگونخبر

قلب تپنده هیوندای سانتاکروز چیست؟

شرکت جنسیس که از زیرمجموعه‌های لوکس هیوندای کره محسوب می‌شود نیز در سال‌های اخیر و به خاطر تب‌وتاب بازارهای جهانی برای خرید خودروهای کراس اوور و شاسی‌بلند، اکنون این کلاس خودرویی خود را داشته و به لطف همین خودروی قدبلند، یک موتور ارتقا یافته تازه نیز برای گروه هیوندای، آماده بهره‌برداری شده است.

درحالی‌که قلب تپنده 6 سیلندر خطی توربودیزل در خودروی جنسیس GV80 وجود دارد اما قرار نیست این موتور جذاب و البته جدید، تنها برای همین خودرو استفاده‌شده و هیوندای نیز قصد دارد تا از آن برای محصولات آینده‌اش استفاده نماید. یکی از این محصولات که شانس همراهی شدن با موتور جنسیس رادارند، اولین پیکاپ خودروساز کره‌ای یعنی سانتا کروز است.

بر اساس گزارشی از یک سایت استرالیایی، انجین 3 لیتری خطی 6 سیلندر که توانایی تولید 278 اسب بخار قدرت (207 کیلووات) و 588 نیوتون متر گشتاور را دارد، بر روی خودروهای تجاری هیوندای نیز در آینده‌ای نزدیک، مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

بر اساس گفته‌های مدیر بخش تحقیق و توسعه هیوندای، آقای آلبرت بیرمان (Biermann)، این موتور که قرار است هم برای این وانت جدید و هم تعدادی دیگر از خودروهای تجاری این شرکت مورداستفاده قرار بگیرد تا چند سال، در خط تولید هیوندای خواهد بود. شاید هم یکی از مهم‌ترین دلایل این شرکت برای استفاده از این موتور، پایین آوردن هزینه‌ها باشد؛ زیرا طراحی و توسعه یک موتور جدید مخصوص سانتاکروز و دیگر خودروهای تجاری‌اش، هزینه‌های بالای برای شرکت خواهد داشت.

سانتاکروز، اولین وانت شرکت هیوندای، قرار است بر روی شاسی موسوم به فریم-نردبانی سوار شود. این بدان معناست که موتور این خودرو، برای کشیدن وزن بالاتر بدنه، نیاز به گشتاور بیشتری نیز خواهد داشت. موتور دیزل GV80 از پس این کار نیز برآمده و می‌تواند گشتاور بالایی را تولید کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا