مکمل بنزین
خبرداخلی

خلاصه تغییرات جدید سهمیه بنزین وانت بارها که باید بدانید

سهمیه بندی بنزین در 24 آبان 98 باعث شده تا عملا بنزین به یکی از چالشی‌ترین اخبار موجود در رسانه‌های کشور تبدیل گردد و تغییراتی در بازار و همچنین نگاه مشتریان ایجاد گردد. از جمله اخبار پرتکرار در این زمینه، اخبار مربوط به سهمیه خودروهای خاص مثل وانت بارها است که با تغییراتی همراه بوده و قوانین جدیدی برای آنها تدوین شده است.

به گزارش چرخان، با سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت این سوخت تا 3000 تومان، عملا شاهد ایجاد یک بازار سیاه برای خرید و فروش سهمیه خودروهای خاص بودیم و فساد عجیبی در این زمینه رخ داده بود. یک گشت و گذار ساده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌داد که تعدادی از مالکین وانت بارها اقدام به فروش سهمیه بنزین خود می‌کنند و بدون آنکه استفاده‌ای از این سهمیه داشته باشند، یک درآمد حداقلی در ماه از این طریق روانه جیبشان می‌شد.

وانتاما این وضعیت باعث شد تا گزارش‌های زیادی در رابطه با فروش بنزین ارزان‌تر از نرخ رسمی در رسانه‌ها منتشر شود و بازخوردهایی در این زمینه از سوی مسئولین دریافت گردد. این بازخوردها حالا به یک اقدام جدی و عملی منجر شده و طبق اعلام رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، از این به بعد تغییراتی در سهمیه بنزین وانت بارها صورت خواهد گرفت که جلوی این سو استفاده‌ها را می‌گیرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مصاحبه‌ای پیرامون این موضوع مساله تخصیص سهمیه بر اساس پیمایش را تایید کرد و اعلام نمود که از بهمن ماه سال جاری، وانت بارهای کشور بر اساس پیمایشی که در کارت هوشمند ثبت می‌کنند، سهمیه سوخت دریافت خواهند کرد. وی همچنین به این موضوع اشاره داشته که مشکلات مربوط به عدم دیرافت کارت هوشمند به مالک یا راننده خودرو برخواهد گشت و هر چه سریعتر بایستی اقدامات لازم در این زمینه صورت بگیرد.

عبدالهاشم حسن نیا، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مصاحبه‌ای گفت: با توجه به تصمیم گیری‌های انجام شده برای فعالیت نظام‌مند در جاده‌های برون شهری، کلیه وانت بارهای کشور بایستی اقدام به تکمیل مدارک لازم (کارت هوشمند راننده، کارت هوشمند وانت بار، بارنامه و…) نمایند. امکان ثبت درخواست غیرحضوری مهیا بوده و مالکین وانت بارها می‌توانند با مراجعه به سایت smartcard.rmto.ir‌ اقدام به ثبت سفارش نمایند.

وانتبه طور کلی برای ثبت درخواست این کارت، دو روش زیر موجود است:

1- اولین راهکار مراجعه به سایت رسمی ثبت نام این سامانه با نشانی smartcard.rmto.ir‌ است.

2- آن دسته از افرادی که تمایل به ثبت نام حضوری دارند، بایستی به مراکز مجاز صدور کارت هوشمند در سطح استان‌های کشور مراجعه نمایند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه گفت: برای تسهیل در کار رانندگان و مالکین خودرو، اقدام به دریافت حداقل مدارک لازم می‌شود. بنابر این صرفا مدارکی همچون برگ سلامت جسمی و روحی و نیز گواهی‌های عدم اعتیاد و عدم سوءپیشینه از افراد دریافت می‌شود. هزینه مربوط به دریافت کارت هوشمند راننده و ناوگان نیز جمعا 40 هزار تومان است که هر کدام به صورت جداگانه 20 هزار تومان برای مالک یا راننده هزینه خواهد داشت.

وی در پایان به تخصیص سهمیه بنزین بر اساس پایش گفت: از بهمن ماه سال جاری سهمیه وانت بارها صرفا بر اساس بارنامه‌های تخصیص داده شده محاسبه خواهد شد و به همین دلیل توصیه می‌کنیم که هر چه سریعتر برای تعیین تکلیف کارت هوشمند و ناوگان اقدام شود.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا