مکمل بنزین
خبرداخلی

از قیمت رهام در سال 99 تا صادراتی که کلا منتفی شد!

قیمت رهام در سال 99 و 1400 یکی از مباحث سوال برانگیزی است که گمانه زنی‌های زیادی پیرامون آن وجود داشت. اما این خودرو که حالا به یکی از امیدهای اصلی تولید خودروی با کیفیت در کشورمان تبدیل شده، احتمالا با تعرفه بسیار بالایی روانه بازار خواهد شد که طبیعتا دست بسیاری از مشتریان از قشر متوسط و ضعیف جامعه به آن نخواهد رسید و از سوی دیگر با وضع فعلی اقتصادی کشور، امید به صادرات نیز کان لم یکن تلقی می‌شود!

به گزارش چرخان، وضعیت صنعت خودروسازی کشورمان به شدت بهم ریخته بوده و علیرغم وعده‌های فراوانی که از سوی مسئولین برای ایفای تعهدات در سال 98 وجود داشت، این اتفاق رخ نداد و تعهدات زیادی از سال 98 کماکان به مشتریان تحویل داده نشده است. اما این وضعیت خودروسازی کشورمان در حالی است که وضعیت اقتصاد بین الملل کشورمان بیش از پیش محدودتر شده و امیدی به بهبود در این زمینه وجود ندارد.

محمدرضا نجفی منش، رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت صنعت خودروسازی کشور و همچنین دو شرکت خودروساز بزرگ کشورمان گفت: تمام تلاش خودروسازان کشورمان این است که بتوانند در دو ماه پایانی سال اقدام به ایفای تعهدات خود کرده و عقب ماندگی خود را جبران کنند. میزان تولید شرکت سایپا تا پایان سال افزایش خواهد یافت ولی ایران‌خودرو امکان تحویل خودروهای معوق خود را نداشته و بنابراین کمبود عرضه در این بخش خواهیم داشت.

محصولات جدید سایپاوی در ادامه به مشکل قطعه سازان اشاره کرد و  افزود: مشکل اصلی قطعه سازان در زمان فعلی نبود نقدینگی است چرا که با وجود نقدینگی، امکان تامین نیازهای خودروسازان را خواهند داشت. قطعه سازان با وجود نقدینگی در زمان تحریم نیز امکان فعالیت خواهند داشت و مشکلی از این بابت ندارند.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در ادامه به سوالی در رابطه با امکان صادرات خودرو به کشورهای دیگر پاسخ داد و گفت: خودروسازان هنوز برنامه‌های سال جاری خود را به خوبی عملیاتی نکردند و هنوز تعهدات قبلی شرکت‌ها به مردم ایفا نشده است. پس با توجه به این موضوع نمی‌توان خودرویی را به بازارهای منطقه صادر کرد ولی با توجه به اینکه در حال تولید محصولات جدید هستیم، می‌توان به صادرات این خودروها به بازارهای منطقه فکر کرد.

وی در ادامه به قیمت خودروهای جدید اشاره کرد و گفت: با توجه به هزینه‌های انجام شده و همچنین افزایش این هزینه‌ها در تولید خودروهای جدید، قیمت این خودروها حدود 12 هزار یورو خواهد بود که قیمت رهام نیز در همین حوالی تخمین زده می‌شود.

با توجه به این اظهار نظر و وضعیت بازار ارز، همان‌طور که قبلا در چرخان پیرامون آن صحبت شده بود، قیمت احتمالی رهام در سال آینده چیزی در حدود 180 میلیون تومان خواهد بود که طبیعتا برای بسیاری از مردم غیرقابل دسترس بوده و کماکان تولید خودروی جایگزین برای پراید یک اتفاق دست نیافتنی و دور از دسترس محسوب می‌شود.

از سوی دیگر اینکه باید دید که چه مقدار از قطعات مربوط به خودروی رهام ارزبری داشته و آیا افزایش قیمت ارز تاثیر زیادی بر روی قیمت رهام خواهد داشت و یا با توجه به وضعیت دو سال اخیر کشور در صنعت خودروسازی، مدیران سایپا تدابیر لازم را برای جلوگیری از تکرار اتفاقات گذشته اتخاذ کرده‌اند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. کلا ما باید بریم بمیریم خدا لعنتشون کنه که نابود کردن مردم رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا