مکمل بنزین
گوناگونخبر

آیا تویوتا لندکروز کاملآ جدید 2021، با پیشرانه هیبرید خواهد بود؟

تولید خودروی فعلی تویوتا لندکروز که هم‌اکنون در بازارهای جهانی به‌عنوان یک شاسی‌بلند موفق حضور دارد، از سال 2007 شروع‌شده و اکنون‌که در سال 2020 به سر می‌بریم، خودروی ژاپنی J200 تویوتا را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین شاسی بلندهایی دانست که در بازارهای خودرویی جهان در این کلاس پرفروش و محبوب حضور دارد.

اگرچه تویوتا از سال 2007 تاکنون، لندکروز خود را به همان شکل و سیاق و فن‌آوری‌های یک دهه قبل رها نکرده و در طول سال‌ها، چندین مرتبه آن را با تغییراتی همراه کرده است اما بنا بر اعلام گزارش‌ها، این بار قرار است خودروساز خوش‌نام ژاپنی، یک تغییر بسیار بزرگ و عمده‌ای را در این خودروی خود اعمال کند.

بر اساس اعلام گزارش‌هایی از خبرگزاری‌های خودرویی در ژاپن، نسل جدید لندکروز که به‌عنوان سری 300، به تولدی جدید خواهد رسید، در نهمین ماه از سال 2020 یعنی آگوست رونمایی شده و قرار است بر روی آخرین معماری پلتفرم جهانی تویوتا موسوم به TNGA-CV سوار شود.

نکته جالب در مورد این تویوتالندکروزر جدید این است که این شرکت می‌خواهد نسخه تازه‌وارد خود را با سیستم هیبرید نیز همراه کند. قوای محرکه‌ای که می‌تواند به‌صورت ترکیبی، قدرتی کمتر از 295 اسب بخار و گشتاور 356 نیوتون متری را تولید کند. انتظار می‌رود که این سامانه برقی با یک سیستم انتقال قدرت CVT همراه شده و قدرت قلب تپنده را از طریق این جعبه‌دنده، به چهارچرخ خودرو (FWD) منتقل کند. این قلب تپنده جدید قرار است با موتور قبلی 4.6 لیتری V8 جایگزین شود.

انتقال به نسل جدید معماری پلتفرم، به جدیدترین نسخه و یا به عبارتی به جدیدترین نسل لندکروز این اجازه را می‌دهد که در اندازه، بزرگ‌تر شود اما ازنظر وزنی سبک‌تر خواهد شد. افزایش اندک در فاصله محوری نسل جدید، فضای بیشتری را برای سرنشینان ردیف دوم و سوم خودرو فراهم خواهد کرد. نسخه پایه لندکروز در بعضی از بازارهای جهانی با فضایی برای 5 سرنشین همراه بوده درحالی‌که نسخه‌های بالاتر، می‌توانند تا 8 سرنشین را نیز درون خود جای دهند.

فضای درون کابین نیز در نسل جدید با تغییرات عمده‌ای همراه خواهد شد و یک سیستم تفریحی و صفحه‌نمایش جدید و مدرن‌تر نیز جزئی تغییرناپذیر از این تغییر خواهد بود. تویوتا همچنین در راستای سیاست‌های کلی‌اش برای ایمنی، اهمیت بالایی برای ایمنی سرنشینان داده و از طریق مؤلفه‌های ایمنی برای سرنشینان، حرف تازه‌ای در این مبحث نیز برای خود خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا