مکمل بنزین
تحلیلیخبر

خواب زمستانی بازار خودروهای داخلی و یک فرصت بی نظیر برای کاهش قیمت!

ارزانی یا گرانی خودرو در بازار خودروهای داخلی و خارجی منتظر یک اقدام متناسب از سوی خودروسازان بوده و بسیاری از کارشناسان معتقدند که در حال حاضر می‌توان این بازار را به راحتی کنترل کرد! البته تاکید کارشناسان بر این است که صرفا همین چند روز آتی برای خودروسازان باقی مانده و در صورت عدم ورود متناسب، باید شاهد یک رشد قیمتی جدید باشیم و یا در بهترین حالت، قیمت‌های عجیب فعلی را برای همیشه بپذیریم!

به گزارش چرخان، بازار خودروهای داخلی و خارجی عمدتا در هفته‌های اخیر با یک روند صعودی روبرو بوده و حتی در بسیاری از خودروهای داخلی شاهد ثبت رکوردهای جدید بوده‌ایم. این افزایش قیمت خودرو در کشورمان دلایل بسیار زیادی دارد که شاید مهم‌ترین آن بحث نحوه عرضه ایست که از سوی خودروسازان صورت می‌گیرد و کفاف بازار را نمی‌دهد. البته کارشناسان دلایل دیگری را مطرح می‌کنند که در حقیقت مکمل یکدیگر بوده و به بیان دیگر می‌توان گفت که ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند که بازار خودروی کشورمان برای مصرف کنندگان حقیقی به یک بازار بی کالا تبدیل گردد!

بازار خودرو خودروهای داخلی بازار خودروسعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت بازار خودرو گفت: در حال حاضر وضعیت بازار بدین ترتیب است که به دلیل گرانی خودرو، خریدار و فروشنده‌ای در بازار نیست و مردم صرفا نظاره‌گر وضعیت فعلی بازار خودرو هستند. مردم منتظرند تا ببینند که قیمت خودرو در روزهای آتی به چه سمتی پیش خواهد رفت.

وی در ادامه به توصیف بازار خودرو پرداخت و پیرامون اقدامات معامله‌گران بازار افزود: وضعیت بازار جوری شده که خریدار منتظر کاهش قیمت خودرو است و از سوی دیگر فروشنده نیز به امید افزایش قیمت دست به فروش نمی‌زند. بدین ترتیب شاهد رکود در بازار هستیم و به دلیل عدم ریسک‌پذیری توسط طرفین معامله، معامله‌ای در بازار رخ نمی‌دهد.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در ادامه به دلایل افزایش قیمت خودرو اشاره کرد و گفت: از جمله دلایل افزایش قیمت خودرو، آشفتگی‌های اخیر سیاسی و همچنین نوسانات بازار ارز بوده است. از جمله اتفاقات اخیر می‌توان به شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و همچنین واکنش ایران به این موضوع باعث شد تا نرخ ارز افزایش پیدا کند که همین اتفاقات روی قیمت خودرو نیز موثر بود و باعث گرانی در این بازار شد.

بازار خودرو برگ سبز خودرو ازار خودروی عراق تنظیم سند خودرو داخلیموتمنی البته این دو عامل را تنها عاملین افزایش قیمت خودرو ندانسته و به یک عامل اساسی دیگر اشاره کرد و گفت: البته نمی‌توان از بحث عرضه کم خودرو توسط خودروسازان نیز گذشت و عملا در نیمه دوم سال جاری شاهد کاهش عرضه نسبت به تقاضای بازار بودیم که خود باعث افزایش قیمت شده است. به طور کلی فاصله قیمتی کارخانه و بازار نشان می‌دهد که عرضه خودرو توسط خودروساز کم بوده و همین فاصله قیمتی با نوسانات در بازار خودرو شده است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در پایان به موضوع آینده بازار خودرو اشاره کرد و گفت: با توجه به اظهار نظرهای رئیس بانک مرکزی مبنی بر کاهش نرخ ارز و همچنین وعده خودروسازان برای افزایش تولید و عرضه، در صورتی که شاهد این دو یعنی افزایش عرضه و کاهش نرخ ارز باشیم، می‌توان شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار بود.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا