مکمل بنزین
گوناگونخبر

مزدا آماده رونمایی از یک ابرخودروی جذاب می‌شود

اینجا جایی است که در صنعت جذاب خودرویی، شرکت‌های برتر دنیا، کماکان در پی به دست آوردن برتری خود چه ازلحاظ فن‌آوری‌های مدرن روز و چه ازلحاظ طراحی خارجی و امکاناتی هستند که می‌توانند به مشتریان خود ارائه داده و کارت بازی خود را قدرتمندتر از گذشته، دراختیار داشته باشند.

اکنون در راستای همین رقابت جذاب، شرکت ژاپنی مزدا نیز یک نسخه متولدشده خوش‌چهره موسوم به مزدا RX اسپرت را برای برنامه‌های آینده خودش در نظر گرفته است؛ اما اکنون این حرف در حد یک شایعه است و معلوم نیست که برنامه واقعی و عملی مزدا برای این مدل جدیدش چیست. درواقع این شرکت در حال کار، بر روی فن‌آوری چرخنده (rotary) خود است که می‌تواند به‌عنوان یک پشتیبان خوب برای موتورهای برقی آینده این شرکت عمل کند.

اما امروز مزدا یک حرف بسیار بزرگ‌تری نیز برای خودش به‌عنوان یک برگ برنده (که به‌صورت رسمی در 30 ژانویه سال 1920 تولید شد) در اختیار دارد. مدلی که اکنون تولد 100 سالگی آن را، مزدا می‌تواند جشن بگیرد. درواقع بهتر است بگوییم شرکتی که از دو جنگ جهانی و بسیاری از چالش‌های ریزودرشت و جنگ‌های دیگر، کماکان توانسته در این صنعت، باقی‌مانده و خود را زنده نگاه دارد، بسیار قابل‌احترام است. پس آیا نباید انتظار یک نسخه بسیار خاصی مانند همین خودروی جذاب را از طرف خودروساز ژاپنی انتظار داشته باشیم؟

درواقع بر اساس منابع نزدیک به شرکت مزدا، انتظار می‌رود که مزدا RX-9 اسپرت همان خودرویی باشد که مزدا در حال کار، بر روی آن است.

همچنین گفته‌شده است که این خودروی جدید می‌تواند با کمک سامانه توربوشارژ، قدرتی بین 350 تا 450 اسب بخار را تولید کند؛ اما این بزرگ‌ترین خبر نیست. خبر مهم‌تر این است که این خودرو، دارای موتور چرخان وانکل نبوده و در عوض، یک قلب تپنده 3 لیتری 6 سیلندر را زیر کاپوت خود خواهد دید.

پس باوجود تمامی این خبرها و گزارش‌ها، انتظار می‌رود که مزدا در حال آماده کردن یک مدل جذاب و جدید بانام RX-9 باشد. درواقع RX-9 مدل پس از RX-8 است که در سال 2012، توسط مزدا توقف تولید شد. حال باید منتظر ماند و دید که این خودرو به چه صورت، در چه زمانی و با چه موتوری (هیبرید یا غیر هیبرید)، پا به عرصه‌ی وجود و رقابت خواهد گذاشت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا