مکمل بنزین
گوناگونخبر

هوندا می‌خواهد نظر مردم را در مورد خودروهای هیدروژنی بداند!

امروزه اگرچه خودروهای برقی در حال رشد خوبی به سمت باتری‌های با ظرفیت بیشتر، طراحی‌های جذاب‌تر و ایمنی و راحتی بهتری هستند اما این خودروها در همه‌ی کشورها به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌هایی مانند ایستگاه‌های شارژ یا تعمیرگاه‌های مخصوص این‌گونه سیستم‌های برقی، نتوانسته‌اند راه پیدا کنند.

البته فراهم نبودن زیرساخت‌هایی که دولت‌ها و شرکت‌ها باید در یک کشور ایجاد کنند یک بحث است و بحث دیگری که در مورد خودروهای برقی وجود دارد، کم بودن مسافتی است که با یک شارژ کامل طی می‌کنند و همچنین میزان زمان شارژ شدن آن‌هاست که نسبت به بنزین زدن یا سوخت‌های فسیلی، بسیار بیشتر است.

باوجوداینکه این خودروهای برقی، آلایندگی زیست‌محیطی صفر داشته و حداقل پس از تولید برقی و استفاده آن در چنین خودروهایی، آسیبی به محیط‌زیست وارد نمی‌کنند اما سوختی مانند هیدروژنی در طی این سال‌های نتوانسته است مانند باتری‌های برقی، در صدر اخبار این صنعت جذاب باشد.

اگرچه اطلاعات و داده‌هایی که در دست مشتریان چنین خودروهایی بوده و یا حتی مردمی که از چنین خودروهایی استفاده نمی‌کنند، بسیار ناچیز است اما بااین‌حال، شرکت ژاپنی هوندا تصمیم گرفته است تا یک وب‌سایتی را راه‌اندازی کند که در آن‌هم اطلاعات خودروهای هیدروژنی موجود باشد و هم بتواند یک نظرسنجی و برآوردی از نظرات مردم در رابطه با این خودروها داشته باشد.

هفته گذشته، شرکت هوندا در اداره ثبت برند آمریکا، دو برند جدید «هیدرونات» و «هیدروژنات» را ثبت کرده است تا بتواند با استفاده از آن‌ها، اطلاعات فن‌آوری را در رابطه با سلول‌های سوختی هیدروژنی هم در اختیار مردم قرار دهد و هم نظر آن‌ها را در این رابطه بداند.

این خودروساز ژاپنی، نسبت به دیگر غول‌های صنعت خودروسازی، سرمایه بیشتری را بر روی سلول‌های سوختی هیدروژنی قرار داده تا بتواند دست برتر را در این زمینه داشته باشد. همچنین رقیب هم ون این شرکت یعنی تویوتا نیز، در سال جاری قصد دارد تا از خودروی هیدروژنی خود بانام میرای، رونمایی کند.

حال باید دید که بازار اصلی شرکت هوندا یعنی کشور آمریکا تا چه حد با خودروهای هیدروژنی که تاکنون نیز تولید می‌شده‌اند کنار آمده و در آینده نیز از آن‌ها استقبال خواهند کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا