مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به تصاویر جاسوسی جدید و مشخصاتی از کیا سورنتو 2021 قبل از رونمایی رسمی!

کیا سورنتو که یکی از شاسی‌بلندهای موفق این شرکت کره‌ای محسوب می‌شود و این خودروساز نیز سرمایه‌گذاری خوبی برای این خودرو درزمانی کرده است که تب‌وتاب خودروهای شاسی‌بلند و کراس اوور در بازارهای جهانی بالاگرفته است و مردم بیشتر از اینکه خواهان خودروهای سدان باشند، به سمت خودروهای شاسی‌بلند تمایل پیداکرده‌اند، اکنون قرار است با یک ظاهر جدید و مدل جدید رونمایی شود.

این تصاویر جاسوسی از این شاسی‌بلند که چهارمین نسل این خودرو را با مدل 2021 نشان می‌دهد، در کشور کره جنوبی از زیر استتار بیرون آمده است که نمای خوبی از این شاسی‌بلند با اندازه متوسط را به ما می‌دهد. همچنین در این تصاویر، می‌توانیم نمای داخل کابین سورنتو 2021 را نیز مشاهده کنیم.

اگرچه نسل سوم کیا سورنتو که در حال حاضر توسط این شرکت به فروش می‌رود نیز طراحی نسبتاً خوبی دارد اما آنچه از این تصاویر جدید برای مدل تازه‌وارد برمی‌آید، نشان از یک خودروی جذاب‌تر و چشمگیرتر رادارند. در قسمت جلویی، می‌توانیم جلوپنجره با اندازه اغراق‌شده و بزرگ‌تر معروف به جلوپنجره ببری شکل را که امضای تخصصی این شرکت محسوب می‌شود، مشاهده کنیم. همچنین، چراغ‌های جلویی تمام LED نیز به نظر، با گرافیک داخلی جذاب‌تری ایجادشده‌اند.

درواقع با تغییراتی که کیا در نسل جدید این خودرو چه ازلحاظ فنی و چه ازلحاظ طراحی داخلی و خارجی انجام داده است، خواسته تا این شاسی‌بلند را با بی ام و X5، در یک مسابقه رقابتی سرسخت‌تری قرار دهد.

در درون کابین نیز می‌توانیم شاهد یک صفحه‌نمایش بزرگ و کشیده در وسط کنسول، یک صفحه‌نمایش دیگر جلوی دید راننده به همراه غربیلک فرمان 4 شاخه‌ای باشیم که همه‌ی آن‌ها، نمای بسیار مدرن‌تر و جذاب‌تری را نسبت به نسل قبلی سورنتو، به این خودرو می بخشند.

در بحث موتوری و قوای فنی نیز، انتظار می‌رود که یک موتور 2.4 لیتری GDI چهار سیلندر توربو، یک موتور 2.2 لیتری CRDI دیزل و یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر هیبریدی که این نسخه آخر، در هیوندا سوناتا فعلی نیز به کار می‌رود، به‌عنوان قلب‌های تپنده چهارمین نسل از سورنتو، به قدرت رسانی مشغول شوند. همچنین انتظار می‌رود که نسخه نهایی انجین های سورنتو، یک موتور 3.8 لیتری GDI 6 سیلندر باشد که توان تولید 291 اسب بخار قدرت و 355 نیوتون متر گشتاور را دارد.

هر زمان که این تازه‌وارد کره‌ای بخواهد وارد بازارهای جهانی شود، باید با رقیب‌هایی مانند، فورد اکسپلورر، مزدا CX-9، جیپ گرند چروکی، اشکودا کودیاک، تویوتا هایلندر، نیسان مورانو و دوج دورانگو به یک رقابت جذاب از نوع شاسی‌بلند بپردازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا