مکمل بنزین
گوناگونخبر

پورشه تایکان توربو S؛ خودروی برقی سریع تر از بوگاتی!

شرکت اشتوتگارتی پورشه همیشه این موضوع را خوب می‌دانسته است که حتی اگر بتواند بهترین خودروی برقی جهان را نیز تولید کند، چون این خودرو اولین خودروی برقی تمام‌عیار این شرکت است، می‌تواند با دیده‌ی شک از طرف حتی مشتریان وفادارش روبرو شود. البته مشتریان پورشه نیز حق‌دارند تا این شک را راجع به یک پورشه برقی، به دل خود راه بدهند؛ زیرا برای چندین دهه است که خودروساز آلمانی، قلب‌های تپنده 6 سیلندر،4 سیلندر توربو و 8 سیلندر را باقدرت تمام و به بهترین نحو ممکن تولید می‌کرده است.

پس جای تعجبی نیست که وقتی چنین شرکتی با چنین موتورهای جذاب و سوخت فسیلی به سراغ تولید یک خودروی برقی برود، در نگاه اول، کمی با دیده‌ی شک به او نگریسته شود. شرکتی که محصولاتی مانند پورشه 911 و 718، پورشه پانامرا که به‌عنوان لوکس‌ترین سدان آن محسوب می‌شود و همچنین پورشه کاین و ماکان به‌عنوان شاسی بلندهای خوش‌چهره و جذاب اشتوتگارتی، همگی تاکنون زینت‌بخش این برند بوده و نام آن را به‌خوبی، یدک می‌کشیدند.

اما هرروز و باگذشت زمان، همه در حال متوجه شدن این موضوع هستند که پورشه تایکان برقی، این خودروی جذاب و سریع، نه‌تنها در حال اثبات توانایی‌ها و ادعاهای بی‌نظیر خودش است، بلکه پتانسیل این را دارد که بتواند بیشتر از رقیبان سطح بالای خود، در میدان ظاهر شود. درواقع یکی از مزیت‌های خودروهای برقی، گشتاور بدون وقفه‌ای است که به راننده اجازه می‌دهد تا بی‌رحمانه، با توجه به‌شتاب بالا، سرعت خودرو را افزایش دهد.

اگرچه هنوز پورشه، به‌صورت رسمی، اعداد و ارقام مربوط به‌شتاب گیری و سرعت پورشه تایکان توربو S را منتشر نکرده است اما تعدادی از آزمایش‌های مستقل توسط افراد، نتایج حیرت‌انگیزی را نشان می‌دهند؛ اما تا چه حد حیرت‌انگیز؟

این خودرو توانایی رسیدن به‌سرعت 60 مایل بر ساعت (96 کیلومتر بر ساعت) را در زمان تنها 2.4 ثانیه داشته و می‌تواند مسافت یک‌چهارم مایل یا 400 متری را با سرعت تنها 190.6 کیلومتر بر ساعت، در زمان تنها 10.5 ثانیه بپیماید.

درواقع پورشه تایکان توربو S، ازنظر سرعت، سومین خودرویی است که توسط این موسسه، آزمایش‌شده است. در حقیقت، تنها پورشه 918 اسپایدر و لامبورگینی هوراکان پرفورمانته، برای رسیدن به‌سرعت 96 کیلومتر بر ساعت، کمی سریع‌تر از این خودروی برقی هستند.

این خودروی سدان برقی باقدرت 750 اسب بخار، همچنین می‌تواند ازنظر شتاب گیری، حتی از بوگاتی ویرون باقدرت 1,001 اسب بخار که توانایی شتاب گیری از حالت سکون تا سرعت 96 کیلومتر بر ساعتی در زمان 2.5 ثانیه دارد، نیز سریع‌تر باشد.

به‌علاوه، سریع‌ترین تسلا مدل S، یا همان مدل S پرفورمانس، این شتاب گیری را در زمان 2.7 ثانیه‌ای انجام داده و مسافت 400 متری را نیز با سرعت 176 کیلومتر بر ساعت، در مدت 11.1 ثانیه طی می‌کند. پس این آلمانی خوش‌چهره، حتی از رقیب قدرتمند آمریکایی خود نیز سریع‌تر است.

البته یک خبر ناامیدکننده در مورد این خودرویی که همه‌چیزش تمام‌عیار است، بحث مسافت حرکتی آن با یک شارژ کامل است. درواقع بر اساس گزارش سازمان EPA، پورشه تایکان توربو S، می‌تواند با یک شارژ کامل، مسافت 281 کیلومتر را طی نماید. البته چنین شتاب و سرعتی نیز بدون شک، باقیمت ارزان به دست مشتریان نخواهد رسید. البته بااینکه قیمت آن هیچ‌گاه به گرانی بوگاتی ویرون نیست اما پورشه، برای آن برچسب قیمتی پایه 186,000 دلاری را در نظر گرفته است که می‌توان گفت چنین ابرخودروهایی باقیمت کمتر از 200,000 دلار، درمجموع، یک معامله عالی محسوب می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا