مکمل بنزین
گوناگونخبر

رنو،نیسان،میتسوبیشی؛ اتحادی قدرتمند برای آینده!

تنها یک روز پس از منصوب شدن لوکا دو مئو (Luca de Meo) به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت رنو، اتحاد جذاب رنو-نیسان-میتسوبیشی، از چارچوب برنامه‌های خود برای آینده و کارهایی که قرار است برای رقابت با دیگر برندهای حاضر در این صنعت انجام بدهد، رونمایی کرده است.

در یک نشست خبری مشترک، هر سه این شرکت‌های فرانسوی و ژاپنی اعلام کرده‌اند که این اتحاد باید پابرجا وزنده بماند تا آن‌ها بتوانند رشد استراتژیک خود را دنبال و پیگیری کرده و همچنین هریک از آن‌ها، توانایی رقابت‌پذیری خود را در بازارهای جهانی حفظ کند.

درواقع این اتحاد که باهدف ایجاد یک مدل اتحاد تجاری و تقویت ساختارهای مدیریتی برای آن‌ها شکل‌گرفته است، در روز 30 ژانویه سال جاری، در یوکوهاما ژاپن به‌عنوان «بورد اجرایی اتحاد» یا AOB تشکیل جلسه داد تا این سه شرکت بتوانند سیاست‌های خود را برای آینده، بهتر و دقیق‌تر تنظیم کنند.

بر اساس این توافق، هر سه شرکت در راستای همین اتحاد سه‌جانبه، می‌توانند قدرت و استراتژی فردی خود را نیز دنبال کرده و برای بهتر کردن آن، کوشش نمایند. در این گزارش آمده است «ما مدل‌های همکاری خود را تقویت کرده تا بتوانیم به یک تعادل خوب و منحصربه‌فرد در راستای ایجاد قدرت فردی و مشترک رسیده و همچنین رهبری خود را در مناطق مختلف جهان چه ازلحاظ تولید محصول و چه فن‌آوری‌های روز، حفظ نماییم.» درواقع بر اساس گزارش، هر یک از این سه شرکت، طلایه‌دار این سیاست‌های جدید برای یک منطقه خاص از جهان خواهند شد. نیسان بر روی کشور چین متمرکزشده، رنو برای اروپا و میتسوبیشی نیز اهداف این اتحاد را در جنوب شرق آسیا دنبال خواهد کرد.

در راستای مهندسی نیز، رنو-نیسان-میتسوبیشی، بر روی یک ساختار یا چارچوب خاص و پیشرو، کار خواهد کرد تا بتواند آن را به‌عنوان یک پلتفرم اشتراکی و کلیدی برای انواع مختلف موتورها و فن‌آوری‌ها، به کار ببرد. درواقع یک شرکت مسئولیت این کار را بر عهده خواهد گرفت که پس از توسعه پلتفرم، بین سه شرکت توزیع خواهد شد.

حال باید منتظر ماند و دید که بر اساس سیاست‌ها و استراتژی‌های جدیدی که در این جلسه AOB انجام‌گرفته است، این اتحاد قدرتمند فرانسوی-ژاپنی چگونه می‌تواند رقیبان خود را به دردسر بیندازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا