مکمل بنزین
گوناگونخبر

تماشا کنید؛ یک درگ جذاب بین مک لارن اسپیدتیل و جنگنده F-35 در برنامه تاپ گیر!

بیش از یک دهه پیش، برنامه جذاب و خودرویی تاپ گیر، ریچارد هموند را در یک نقطه خاص برای یک رقابت خاص قرارداده بود. این رقابت درواقع از همان مدل‌هایی بود که شاید خیلی‌ها بگویند که اصلاً همچنین چیزی امکان ندارد و این دووسیله با یکدیگر قابل‌مقایسه نیستند. ولی تاپ گیر، این کار ناممکن را کرد و یک بوگاتی ویرون را با یک جنگنده یوروفایتر تایفون، در یک پیست مسابقه قرارداد.

همان گونه که ممکن است تاکنون می‌دانستید، این جنگنده اروپایی، یکی از آن هواپیماهای مدرنی بوده و هست که شهرت خود را در صنعت هوایی در سال 2008 به دست آورد.

مسابقه بین یک خودرو و یک جنگنده، یک مورد ناامیدکننده بود زیرا همه ما میدانیم، این پرنده‌های بالدار و پرسرعت هستند که همیشه در مقابل خودروهای چهارچرخ و بدون بال، پیروز خواهند شد، حتی اگر این خودروی بدون بال بخواهد یک بوگاتی باشد که در صنعت خودرویی، چند سروگردن از میانگین بهترین خودروها نیز بالاتر است. پس‌نیازی به گفتن نیست که اگرچه این مسابقه‌های بین یک خودرو و جنگنده، می‌توانند بی فایده باشند و از قبل نتایج شان را بدانیم اما ارزش یک‌بار دیدن را داشته و تنها یک سرگرمی جدید محسوب می‌شوند.

اکنون نیز این برنامه، به مکانی جدید رفته تا بتواند با یک خودروی جدید و البته با یک جنگنده مدرن‌تر، به سراغ چنین مسابقه‌ای برود.

این بار می توانیم شاهد یک مک لارن اسپیدتیل بریتانیایی باشیم که نماینده این وسایل چهارچرخ بدون بال بر روی این پیست خواهد بود. درواقع این خودروی بریتانیایی تا این حد پتانسیل و جسارت از خود نشان داده است که بخواهند آن را رقیب یک هواپیمای جت قرار دهند. در این خودرو، یک قوای محرکه هیبرید تقویت‌شده متعلق به 720S بانام M840T، مسئولیت قدرت رسانی به این خودرو در این رقابت نابرابر است.به طور ترکیبی، این اسپیدتیل می‌تواند قدرت 1,036 اسب بخار را تولید کرده و به سرعت نهایی 402.3 کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

اما باید این را نیز دانست که رقیب این خودرو، یک جنگنده معمولی و قدیمی نیست که بخواهد به همین راحتی‌ها حریف خود را دست کم بگیرد. این جنگنده درواقع، پیشرفته ترین و مدرن‌ترین جنگنده موجود در جهان یعنی هواپیمای F-35 است. جنگنده‌ای که در این مطلب، مجالی نیست تا بخواهیم در مورد قدرت و سرعت و توانایی‌های بی‌نظیرش صحبت کنیم. درواقع بهتر است بگوییمفدیدن همین ویدئو، بازگوی همه چیز خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا