مکمل بنزین
گوناگونخبر

فن آوری تویوتا برای رانندگانی که جای پدال گاز و ترمز را اشتباه می‌گیرند چیست؟!

سیستم جدیدی که تویوتا برای سیستم گاز خودرو با همان پدال گاز در نظر گرفته است، قرار است به‌گونه‌ای عمل کند تا بتواند استفاده نادرست و جابه‌جای پدال گاز را با پدال ترمز که توسط برخی از رانندگان صورت می‌گیرد، خنثی کند. این سیستم عجیب، قرار است در تابستان آینده و در خود کشور ژاپن و به‌عنوان یک بسته ایمنی جدید برای خودروها، عرضه شود.

این فن‌آوری جدید برای اولین قرار است به‌عنوان یک آپشن انتخابی، روی خودروهای جدید سرزمین خورشید تابان استفاده‌شده و پس‌ازآن نیز به دیگر بازارهای خودرویی جهان راه پیدا خواهد کرد. این خودروساز ژاپنی، قرار است تا سیستم‌های کنترلی شتاب‌دهنده خودروهای حال حاضر با مدل‌های پایین‌تر را نیز در همین سال جاری میلادی، برای مشتریانش، بازطراحی کند.

این فناوری جدید تویوتا قرار است تا شتاب خودرو را حتی در مواقعی که هیچ مانعی در جلوی خودرو نبوده و راننده ممکن است تحت هر شرایطی، حول شده و عجله کند کنترل کرده و مانع از اشتباه از طرف راننده و ایجاد خطرات دیگر شود. درواقع تویوتا اعتقاد دارد که این سیستم می‌تواند تعداد تصادفات را کاهش دهد.

البته تویوتا قصد دارد تا فن‌آوری این سیستم را به‌مرور، با دیگر خودروسازان نیز به اشتراک گذاشته تا آن‌ها نیز بتوانند از این سیستم استفاده کنند. همچنین تا پایان سال 2020، تویوتا دیگر مؤلفه‌های ایمنی که اکنون توسط لکسوس، برند لوکس زیرمجموعه تویوتا، استفاده می‌شود را به‌صورت گسترده تولید کرده و به بازار می‌فرستد. سیستم‌هایی مانند سامانه کمکی هدایت فرمان در مواقع اضطراری یا سامانه کمکی توقف اضطراری که تمامی آن‌ها می‌توانند در هرچه ایمن‌تر شدن خودروها کمک شایانی بکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا