مکمل بنزین
گوناگونخبر

آیا هیوندای الانترا 2021، جذابیت سوناتا را خواهد داشت؟

اکنون‌که خودروساز کره‌ای، نسل جدید و مدل تازه‌وارد از هیوندای سوناتا خود را رونمایی کرده است، تنها بحث زمان مطرح است تا بتوانیم بفهمیم، کی قرار است نمونه کوچک‌تر سوناتا یعنی الانترا نیز با یک بازطراحی جدید همراه شده و ‌توسط هیوندای، معرفی و تولید شود.

هیوندای الانترا در سال 2019 با یک فیس-لیفت همراه شد که در می‌توانستیم شاهد تغییرات ظاهری در قسمت جلویی خودرو و فن‌آوری‌های جدید به‌کاررفته باشیم؛ اما بنا برگزارش ها، بااینکه نسخه 2019 الانترا یک نسخه فیس-لیفت بود ولی هیوندای دست از کار برنداشته و درحال‌توسعه نسخه جدید این سدان از قبل نیز بوده است.

ازآنجایی‌که هیوندای، سوناتا تازه‌وارد خود را به‌گونه‌ای طراحی و عرضه کرده است که می‌توان بدون شک، آن را یکی از جذاب‌ترین و خاص‌ترین خودروهای سدان در جهان دانست، پس انتظارات از الانترا جدید نیز بالا بوده و به لطف خط‌مشی جدید هیوندای برای هرچه تهاجمی‌تر طراحی کردن خودروهایش، این اتفاق نیز به‌احتمال بالا خواهد افتاد. درواقع بر اساس همین تصاویر جاسوسی که با استتار، پوشیده شده است می‌توانیم نتیجه‌گیری کنیم که ازنظر طراحی خارجی، الانترا، مشتریانش را ناامید نخواهد کرد.

نمونه اولیه هیوندای الانترا جدید در زمین‌های برفی کشور سوئد و در حال انجام آزمایش‌های اولیه جاده‌ای دیده‌شده است. اگرچه استتار سنگین هیوندای نمی‌گذارد که دید مناسبی از جنبه‌های طراحی و ظاهری آن داشته باشیم اما همان‌طور که گفته شد، انتظارمی‌رود الانترا جدید نیز درست مانند سوناتا 2020، چهره تهاجمی و جذابی را از خود ارائه دهد.

درست مانند برادر بزرگ‌تر خود یعنی سوناتا، الانترا با سبک بدنه موسوم به فست-بک (fastback) ظاهر خواهد شد که می‌توان در آن خطوط سقف باریک و شیب‌دار و همچنین جلوپنجره آبشاری که هیوندای در سوناتا جدید استفاده کرده است، مشاهده نمود. همچنین انتظارمی ورد که طراحی چراغ‌های جلو و عقب نیز تغییر کرده و ازنظر اندازه بدنه نیز نسبت به مدل فعلی بزرگ‌تر باشد. این باعث می‌شود که فضای داخل کابین برای سرنشینان، افزایش پیدا کند.

قوای فنی

در زیر کاپوت نیز، الانترا تازه‌وارد با یک موتور جدید 1.2 و 1.6 لیتری توربو ظاهر خواهد شد که کل این سیستم فنی، با موتور هوشمند بنزینی بانام اسمارت استریم (Smartstream)، همراه می‌شود.

الانترا فعلی که در بازارهای جهانی تولید و عرضه می‌شود، درون خود یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر را شاهد است که می‌تواند 147 اسب بخار قدرت و 179 نیوتون متر گشتاور به زیر پای راننده منتقل کند. همچنین یک انجین 1.4 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر که توانایی تولید 128 اسب بخار قدرت و 211 نیوتن متر گشتاور است در کنار یک نسخه دیگر 1.6 لیتری چهار سیلندر باقدرت 201 اسب بخار و گشتاور 264 نیوتن متر نیز برای نسخه فعلی الانترا دیده می‌شوند.

همچنین گفته‌شده است که یک نسخه پلاگین-هیبرید نیز با نسخه موسوم به N-Performance که نسخه اسپرت این خودرو است، همراه خواهد شد.

هیوندای قرار است در اواسط سال 2020، نسخه تازه‌وارد از سدان جدید خود را معرفی کرده تا بتواند در اوایل سال آینده میلادی، آن را به‌عنوان نسخه 2021 به فروش برساند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا