Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

تاریخ نهایی معرفی رسمی کیا سورنتو 2021 چه زمانی خواهد بود؟

شرکت کره‌ای کیا موتورز که در سال‌های گذشته و به دلیل بالا رفتن تب‌وتاب مردم برای خرید خودروهای کراس اوور و شاسی‌بلند، به این سمت تمایل زیادی پیداکرده است و مدل‌های متنوعی را نیز در این کلاس خودرویی دارد، اکنون و در اوایل سال 2020، خودروی سورنتو خود را آماده رقابت با دیگر شاسی بلندهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی کرده است.

درواقع خودروساز کره‌ای، پس از مدت‌ها سکوت خود را شکسته و در مورد نسل جدید و تازه‌وارد سورنتو و مشخصات آن، اطلاعاتی را ارائه داده بود. حتی تیزرهای متفاوت و اطلاعات رسمی در مورد این خودرو به‌علاوه تاریخی برای معرفی رسمی سورنتو تازه‌وارد را مشخص کرده است. همان‌گونه که انتظار می‌رفت، کیا سورنتو 2021 قرار است در نمایشگاه موتورشو ژنو سوئیس 2020، به‌صورت رسمی، معرفی شود.

با این حساب، تنها کمتر از یک ماه تا سوم ماه مارس برای گشایش این نمایشگاه زمان باقی‌مانده است تا کیا، چهارمین و جدیدترین نسل از سورنتو جذاب خود را به نمایش رسمی دربیاورد. البته این شرکت گفته است که قرار است در 17 فوریه یعنی همین ماه جاری میلادی، در یک رویداد خودروی در کشور کره، این خودرو را معرفی کند. معرفی بزرگ‌تر و جهانی، برای همان ژنو سوئیس باقی خواهد ماند.

چهارمین نسل از سورنتو، یکی از همان مدل‌هایی خواهد بود که به خط تولید جدید این شرکت برای شاسی بلندهای بازطراحی شده پیوسته است. این شاسی بلندهای تازه‌وارد و جدید که با خط‌مشی جدید این شرکت همراه شده‌اند، شامل کیا تلوراید (Telluride) و کیا سلتوس (Seltos) خواهند بود. سورنتو جدید، اولین مدلی است که بر روی پلتفرم نسل جدید شاسی‌بلند های با اندازه متوسط (midsize) کیا سوار شده است. پلتفرمی که کیا در مورد آن گفته است: «این پلتفرم می‌تواند استانداردهای موجود را ارتقا داده و کارایی خود را بالا ببرد. فضای بیشتری به سرنشینان تقدیم کند و حتی با خودروهای هم‌رده بزرگ‌تر از خودش نیز مقایسه شود.»

البته ممکن است اکنون و درواقع قبل از رونمایی رسمی سورنتو نسل جدید توسط این شرکت که تصاویر جاسوسی این شاسی‌بلند به‌صورت کاملاً واضح و بدون استتار لو رفته است، کیا چندان خوشحال نباشد. بااین‌حال کاملاً واضح است که طراحی نسل جدید، بسیار جذاب‌تر و گیراتر از نسخه فعلی بوده و بر اساس گفته‌های خودروساز کره‌ای، فن‌آوری‌های تازه‌ای نیز به‌عنوان «کمک‌راننده» در این خودروی تازه‌وارد برای آسایش و امنیت بیشتر، به‌کاررفته است.

در مورد قوای فنی نیز، انتظار می‌رود که همان موتور کیا اپتیما هیبرید به‌عنوان قلب تپنده برای این شاسی‌بلند به کار رود. قلب تپنده‌ای که یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر بوده و به خاطر هیبرید بودن، یک موتوربرقی در کنار آن استفاده‌شده است. این دو موتور می‌توانند درمجموع،202 اسب بخار قدرت و 374 نیوتن متر گشتاور در نسخه پلاگین-هیبرید، تولید کنند.

اکنون باید منتظر ماند و دید که تا سوم ماه مارس و در موتورشو بین‌المللی ژنو سوئیس، این خودروساز کره‌ای چه اطلاعات تازه و جنبه‌های دیگری از شاسی‌بلند نسل جدید خود را ارائه خواهد داد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.