Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نگاهی به تصاویر جاسوسی و تغییرات هیوندای سانتافه 2021

شرکت هیوندای که اکنون، سخت در تلاش است تا پس از رونمایی موفقی که از سوناتا 2020 خود کرده، بتواند همین مسیر را برای الانترا جدید و سانتافه شاسی‌بلند و دیگر محصولاتش نیز ادامه بدهد، اکنون قرار است در همین راستا، تغییراتی را برای شاسی‌بلند محبوب خود در نظر گرفته تا بتواند این خودرو را بیش‌ازپیش در این کلاس رقابتی و پرهیاهو، مدرن و جذاب نگاه دارد.

شرکت هم‌وطن هیوندای، یعنی کیا موتور نیز قرار است تا کمتر از یک ماه دیگر، از شاسی‌بلند خود یعنی نسل جدید و تازه‌وارد سورنتو رونمایی کند. اگرچه تاکنون و قبل از رونمایی رسمی کیا نیز، تصاویر بدون پوشش این خودروی کره‌ای، در رسانه‌های منتشرشده است.

اگرچه رقیب سورنتو یعنی سانتافه، از سال 2019 با تغییرات و در اصطلاح، فیس-لیفت هایی همراه شده است اما انگار هیوندای نمی‌خواهد هیچ زمانی را ازدست‌داده و قصد دارد تا سانتافه را در بازه‌های زمانی بسیار کوتاه، با تغییرات بزرگی همراه کند تا بتواند هرچه قدرتمندتر، در این کلاس محبوب و پرفروش خودرویی، باقی بماند. اکنون نیز برای اولین بار است که تصاویر جاسوسی مربوط به هیوندای سانتافه جدید، این شاسی‌بلند محبوب، به‌عنوان نمونه اولیه، در زمین‌های برفی و سرد، مشغول پس دادن تست‌های خودش، دیده می‌شود.

درست عکس کیا سورنتو، ازآنجایی‌که بیش از 50 درصد فروش خودروهای شاسی‌بلند هیوندای از طریق همین سانتافه انجام می‌شود، پس می‌توان تصور کرد که این خودرو تا چه اندازه برای خودروساز کره‌ای حائز اهمیت است. درست به همین خاطر است که هیوندای می‌خواهد در این بازه زمانی کوتاه پس از تغییرات سال 2019، دوباره مدل جدید این خودرو را با تغییرات مهمی همراه کرده تا گوی رقابت و سودآوری را از دست ندهد.

اگرچه در این تصاویر که سانتافه را در پوشش استتاری نشان می‌دهند، نمی‌توان مشاهده کرد اما بر اساس گفته‌ها، قرار است مدل جدید سانتافه با چراغ‌های جلویی تمام LED به شکل حرف T طراحی شود که در هر سمت از چراغ‌های جلویی، می‌توانیم چراغ‌های روز (daylight) را نیز مشاهده نماییم. همچنین انتظار می‌رود که شاسی‌بلند تازه‌وارد، با جلوپنجره جدید، سپرهای جلویی و عقب بازطراحی شده و همچنین چراغ‌های عقب به‌روزرسانی شده، دیده شوند.

هنوز تصویری که بتوانیم نمای درون کابین سانتافه را مشاهده کنیم، گرفته نشده است؛ اما تصاویر جاسوسی که ماه قبل در رسانه‌های خودرویی جهان منتشرشده بود، نشان می‌داد که باید انتظار یک طراحی داخل کابین جذاب و مدرن را داشته باشیم که می‌توانیم از این نظر، طراحی فضای داخل کابین سانتافه و فن‌آوری‌های به‌کاررفته در آن را، مشابه شاسی‌بلند پرچم‌دار هیوندای، یعنی پالیسید (Palisade) در نظر بگیریم.

تغییرات مهم دیگر نیز جدای از بحث طراحی داخلی و خارجی، در زیر کاپوت این خودرو و قسمت موتوری اتفاق افتاده است. به‌طوری‌که انتظار می‌رود نسخه جدید و فیس-لیفت سانتافه با قوای فنی پلاگین-هیبرید یا هیبرید جدید، تولید و عرضه شود. همچنین ازآنجایی‌که سانتافه تازه‌وارد، به‌تازگی وارد مراحل اولیه تست گیری خود شده است، پس انتظار نمی‌رود که هیوندای، آن را زودتر از اواخر سال 2020 یا اوایل 2021، به‌صورت رسمی معرفی کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.