مکمل بنزین
موتور سیکلت - پلاس موتوگوناگونخبر

با یکی از تهاجمی‌ترین و جذاب‌ترین موتورسیکلت‌های هوندا آشنا شوید!

نمایشگاه‌ها و رویدادهایی که سالیانه در کشورهای مختلف جهان چه برای شرکت‌های خودروسازی و صنایع وابسته به آن و چه برای دنیای جذاب موتورسیکلت‌ها برگزار می‌شوند، همگی می‌توانند فرصت بسیار مناسبی چه برای شرکت‌های اصیل و بزرگ و چه برای استارتاپ ها و شرکت‌های کوچک باشند تا بتوانند، حرف خود را برای رقابت با شرکت‌های دیگر، به صحنه معرفی عمومی بیاورند.

نمایشگاه موسوم به «ورونا موتوربایک اکسپو» (Verona Motorbike Expo) نیز که در سطح جهان، به‌عنوان رویدادی برای به نمایش گذاشتن ساخته‌های جذاب و منحصربه‌فرد شناخته می‌شود، از همین فرصت‌های نابی است که طراحی و استایل خاص را یکجا به نمایش می‌گذارد. فرصتی استثنائی برای شرکت‌های تیونینگ و دیگر شرکت‌ها مانند «آفیسین اوراگانی» (Officene Uragani) که در این رویداد با یک ساخته جذاب شرکت کرده است.

این شرکت که توسط طراح و سازنده ایتالیایی، رافائله گالو (Raffaele Gallo) اداره می‌شود، تاکنون ساخته‌های متنوع و جذابی را رونمایی کرده است که هر یک از آن‌ها را می‌توان یک شاهکار هنری و صنعتی منحصربه‌فرد، به‌حساب آورد.

اما برای نمایشگاه ورونا موتوربایک 2020، این شرکت یک موتورسیکلت هوندا CX500 C مربوط به سال 1980 را به‌گونه‌ای تغییر داده و به‌روزرسانی کرده است که انگار یک موتور مردن امروزی با جذاب‌ترین و چشم‌نوازترین شاخصه‌ها را در آن نگاه می‌کنیم. در نگاه اول، شاید این‌گونه به نظر برسد که این موتور با طراحی میله فرمان متمایل به پاییم، چراغ جلو دایره‌ای و ارگونومی خاص، در کلاس «کافه ریسر» جای می‌گیرد؛ اما با نگاهی دقیق‌تر، می‌توانیم متوجه فلسفه دقیق و جزئی‌تر طراحی آن به‌عنوان یک موتور خاص با طراحی منحصربه‌فرد، شویم.

بر اساس گفته‌های مدیر این شرکت، چیزی حدود 7 ماه طول کشید تا آن‌ها بتوانند از هوندا CX500 C، چنین شاهکاری را طراحی و تولید کنند. موتوری که نام Sfida به معنای «چالش» برایش انتخاب‌شده و واقعاً هم می‌تواند رقیبان خود را در هر جنبه‌ای به یک چالش هیجان‌انگیز دعوت کند. درواقع هدف این شرکت از طراحی چنین موتوری، ایجاد یک وسیله نقلیه دوچرخ با چهره‌ای تهاجمی بوده که مؤلفه‌های طراحی‌اش را از کلاس‌هایی مانند کافه ریسر، اسکرمبلر (Scrambler) و حتی موتورهای خیابانی (Street Tracker)، گرفته است.

می‌توان گفت که زاویه‌های تیز طراحی، گوشه‌های دندانه‌ای شکل و پنل های نامتعارف و جذاب بر روی بدنه این موتور، همگی از شاخصه‌هایی هستند که توانسته‌اند بحث زیبایی‌شناسی آن را تا حد اعلایی، بالا ببرند. موتوری که نه‌تنها در چنین رویدادهایی، بلکه در هر جاده و خیابانی، می‌تواند توجه هرکسی را با همین طراحی خاص، به سمت خود جلب کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا