مکمل بنزین
گوناگونخبر

درخواست کمک ناسا از شرکت‌های خودروسازی برای ساخت خودروی ماه نورد!

با برنامه‌ریزی ناسا برای به مقصد رساندن یک مرد و اولین زن، تحت عنوان برنامه موسوم به آرتمیس (Artemis) تا سال 2024 به ماه، اکنون از بزرگان و فعالان عمده صنعت خودرو در سطح جهان درخواست کرده‌ تا برای موفقیت این برنامه به کمک او بیایند.

همه ما می‌دانیم که پرتاب یک موشک به فضا به‌گونه‌ای که بتواند باسرنشینان خود، به‌صورت سالم روی سطح کره ماه بنشیند، کار ساده‌ای نبوده که هر کشوری بخواهد آن را به انجام برساند. درواقع به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای و تکنولوژیک، این امر میسر نخواهد بود. به همین خاطر، می‌توان برنامه آرتمیس ناسا را یکی از جاه‌طلبانه‌ترین و بلندپروازانه ترین برنامه‌های فضانوردی انسان دانست که قرار است به کمک روباتیک و انسان تا 4 سال دیگر به سرانجام برسد.

درواقع ناسا نیز به دلیل حجم کاری بالا و محدودیت‌هایی که ممکن است با آن روبرو شود، از شرکت‌های خودروسازی و دیگر شرکت‌های بزرگ فعال درزمینه روباتیک و هوش مصنوعی خواسته تا برای این برنامه فضایی، به کمکش بیایند.

در گذشته و در هر یک از برنامه‌های مأموریتی آپولو، هر فضانورد در مأموریت آپولو 11، چیزی بیش از نیم مایل (800 متر) تا حدود 15 مایل (24 کیلومتر) در مأموریت آپولو 15 تا آپولو 17 را با خودروی ماه نورد خود طی می‌کرد. هدف از این گشت‌وگذارهای کوتاه نیز، تکمیل کردن برنامه تحقیقاتی و علمی بوده تا بتوانند با دست ‌پر به زمین برگردند.

اما برنامه آرتمیس ناسا، حتی می‌خواهد از در واقع در این مأموریت جدید، برنامه‌ریزی‌شده تا انسان بتواند به جستجو و آزمایش در زمین‌هایی بپردازد که تاکنون پای خود را بر روی آن‌ها نگذاشته است.

به همین خاطر، یک خودروی ماه نورد پیشرفته‌تر موسوم به خودروی ماه نورد (LTV) برای این کار لازم است تا بتواند تمامی موارد مورد نیاز را برای فضانوردان مهیا کند. همچنین روبات‌های کاملا خودکار و هوشمند نیز برای این مأموریت لازم هستند تا بتوانند به جاهایی بروند که ممکن است فضانوردان امکان آن را نداشته و یا حتی فرصت رفتن به آن نقاط را نداشته باشند.

حال باید دید که در طول این چند سال باقی‌مانده تا عملیاتی شدن کامل برنامه آرتمیس ناسا، کدام‌یک از شرکت‌های خودروسازی و روباتیک، به کمک ناسا رفته و خودروی ماه نورد جدید را تولید می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا