مکمل بنزین
گوناگونخبر

برنامه تویوتا برای یک رونمایی بزرگ تا چندماه آینده چیست؟

در سال 2007، تویوتا از یک طرح مفهومی غیرمعمول و متفاوتی را که بانام TJ کروزر شناخته می‌شد، رونمای کرد. اگرچه ممکن است در آن سال، بعضی‌ها که این خودرو را دیده‌اند گفته باشند که این طرح، تنها یک خودروی جعبه مانندی است که بر روی چهارچرخ سوار شده است اما کافی است کمی دقت کرده و به مؤلفه‌های طراحی کلاسیک و مدرنی که در این خودرو جای گرفته‌اند تا بتوانند یک خودروی جذاب را تولید کنند، دقت کرده تا متوجه منحصربه‌فرد بودن آن شویم.

اگرچه این خودرو، تنها یک طرح مفهومی (کانسپت) بود، تی جی کروزر، بر روی پلتفرم جهانی این خودروساز ژاپنی یعنی TNGA، سوار شده بود که هم‌اکنون نیز تویوتا کرولا و تویوتا راو 4، بر روی همین پلتفرم سوار شده‌اند؛ اما سؤال این است که آیا این طرح مفهومی به تولید نهایی خواهد رسید یا خیر؟

بر اساس مجله ژاپنی Best Car، جواب این سؤال «بله» است. یک گزارش جدید در همین رابطه ادعا می‌کند، نسخه آماده تولید قرار است در ماه می سال 2020 یعنی حدود 3 ماه دیگر، رونمایی شده و به نمایش عمومی دربیاید. البته همین منبع، اواخر تابستان گذشته نیز ادعا کرده بود که تا اواخر 2019 قرار است TJ کروزر به نمایش دربیاید.

البته ممکن است این خودروی متفاوت، در ابتدای کار تنها مختص بازار خودرویی ژاپن بوده اما ازآنجایی‌که بر روی یک پلتفرم بین‌المللی تولیدشده است، به‌احتمال‌زیاد به دیگر بازارهای جهانی خودرویی نیز راه پیدا خواهد کرد.

همچنین احتمالاتی در مورد قوای محرکه و قلب تپنده خودرو نیز وجود دارند. ازجمله قرار گرفتن یک موتور 1.8 یا 2.5 لیتری هیبرید یا یک موتور بنزینی 2 لیتری که بتوانند مسئولیت تغذیه رسانی به خودرو را به انجام برسانند. یک جعبه‌دنده CVT مسئول انتقال قدرت به چرخ‌های جلو (FWD) یا چهارچرخ خودرو (AWD) بوده که نسخه چهارچرخ محرک، همان جعبه‌دنده‌ای خواهد بود که در راو 4 استفاده‌شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا