مکمل بنزین
گوناگونخبر

لندکروزر نسخه صحرا: شاسی بلند نسخه محدود و جذاب تویوتا!

شاسی‌بلند محبوب و جذاب تویوتا لندکروز که از اواسط قرن بیستم تاکنون تولید شده، در نسخه‌های مختلفی توسط خودروساز ژاپنی به تولید رسیده است. اکنون و در اوایل سال 2020 میلادی نیز این شرکت، یک نسخه تولید محدود و خاص از این شاسی‌بلند را در کشور استرالیا عرضه کرده که نام آن را لندکروز «افق صحرا» گذاشته است.

این خودرو که بر پایه خودروی LC200 صحرا عرضه شده، تنها در 400 دستگاه به تولید رسیده و هر یک از آن‌ها نیز به قیمت پایه 86,335 دلار به فروش خواهند رسید.

شاسی‌بلند جدید دارای به‌روزرسانی‌های سفارش سازی شده‌ای است که در طراحی خارجی برای مثال، شامل یک جلوپنجره منحصربه‌فرد با چراغ‌های مشکی‌رنگ و لامپ‌های مه شکن جذاب در کنار آن‌ها بوده است که تمامی آن‌ها با تغییرات و به‌روز رسانی‌هایی در قسمت طراحی داخلی خودرو، همراه شده‌اند.

صندلی‌هایی با روکش چرم و با رودوزی‌هایی خاص، روکش فرمان چرم با سیستم گرمایشی برای فصول سرد سال، رودوزی‌های خاص در طراحی قسمت داخلی درب‌ها، قسمت‌های کرومی رنگ داخل و موارد دیگر که همگی به خاص و منحصربه‌فرد بودن این نسخه کمک کرده‌اند.

همچنین چراغ‌های تمام LED، رینگ‌های 18 اینچی، مونروف (moonroof)، سیستم کنترل دمای 4 منطقه‌ای، صندلی‌های جلویی با سیستم گرمایشی و تهویه مطبوع خودکار، سیستم صوتی پیشرفته، سیستم ناوبری مدرن و بسیاری از موارد دیگر مانند سیستم‌های مربوط به ایمنی و کمک‌راننده، همگی از مؤلفه‌های جذاب داخل این خودرو هستند.

مدیر بخش بازاریابی و فروش تویوتا در استرالیا گفته: «تویوتا تاریخ خود را در این کشور از سال 1958 و زمانی می‌بینید که خودروی لندکروز، وارد این سرزمین شده بود. در واقع لندکروز در طی این سال‌ها، خودرویی بوده که در تمامی جوانب زندگی اشخاص وارد شده و توانسته کمک‌حال بزرگی برای همه آن‌ها باشد. این نسخه جدید از شاسی‌بلند، موارد خاص و منحصربه‌فردی از این خودرو را به مشتریان عرضه کرده و در عین جذابیت و ویژگی‌های فنی و آپشنال، موارد مربوط به آفرود بودن و ویژگی‌های قدرتمند خود را نیز حفظ کرده است.»

در زیر کاپوت لندکروز افق صحرا نیز یک موتور 4.5 لیتری 8 سیلندر توربو دیزل قرارگرفته که توانایی تولید 268 اسب بخار قدرت (200 کیلووات) و 650 نیوتون متر گشتاور را داشته که در دور موتور 1,600 تا 2,600 به دست می‌آید. برای انتقال قدرت نیز یک سیستم چهارچرخ محرک (AWD) و جعبه‌دنده 6 سرعته خودکار، در نظر گرفته‌شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا