مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا CH-R جدید با تغییرات عمده ای همراه خواهد شد

خودروساز ژاپنی تویوتا که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال حاضر در این صنعت محسوب می‌شود، در سبد محصولات خود، خودروهای و مدل‌های متنوعی را دارد که بتواند با آن‌ها، هر طیف و سلیقه‌ای را راضی نگه دارد. از شاسی‌بلند هایی مانند سکویا و لندکروزر گرفته تا کراس اوور های مختلف و خودروهای اسپرت و مسابقه‌ای مانند سوپرا (Supra) که همگی، از مدافعان این شرکت در رقابت جهانی و سخت خودروسازی محسوب می‌شوند.

اکنون نیز تویوتا برای کراس اوور جذاب و محبوب خود یعنی C-HR، یک به‌روزرسانی جدیدی را در نظر گرفته تا بتواند در بازار پرجنب‌وجوش و حیاتی کراس اوور های دنیا، عقب نماند.

در هفته گذشته، یک گزارش جدید ادعا کرده بود که تویوتا در حال کار، بر روی ساخت یک نسخه پرفورمنس از کرولا هاچبک است. خودرویی که درست مانند تویوتا یاریس، از همان پلتفرم بین‌المللی و مهم این شرکت یعنی TNGA بهره می‌برد. حال خودروسازی ژاپنی نه‌تنها برای کرولا هاچبک می‌خواهد سنگ تمام بگذارد، بلکه C-HR خود را نیز با مؤلفه‌ها و ویژگی‌های جذابی همراه خواهد کرد که می‌توان در خودروهای مسابقه‌ای و به‌اصطلاح پرفورمنس (Performance)، آن‌ها را مشاهده کرد.

درست مانند کرولا GR جدید، تویوتا C-HR تازه‌وارد نیز انتظار می‌رود که از یک قلب تپنده 1.6 لیتری سه سیلندر بنزینی بهره ببرد که در زیر کاپوت تویوتا یاریس GR نیز نهفته است. در خودروی یاریس GR، این قلب تپنده، توانایی تولید 268 اسب بخار قدرت را داشته که البته این قدرت برای آخرین نسخه و مدل تیون شده از این خودرو است؛ اما شاید C-HR جدید با همین قلب تپنده، به دلیل اینکه زیر تیغ جراحی تیونینگ قرار نگرفته است، احتمالاً باقدرت به‌مراتب کمتری به میدان نبرد، فرستاده خواهد شد.

اکنون، تویوتا C-HR فعلی که نسخه معمولی در مقابل مدل تازه‌وارد محسوب می‌شود، می‌تواند از موتور 2 لیتری چهارسیلندر خود،144 اسب بخار قدرت و 188.5 نیوتون متر گشتاور را استخراج کرده و به زیر پای راننده خود منتقل کند. دیگر به‌روزرسانی‌های نسخه تازه‌وارد، جدای از قدرت موتوری و موارد فنی، شامل سپرهای بازطراحی شده، ترمزهای به‌روزرسانی شده و رینگ‌های سبک‌تر خواهند بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا