Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

معرفی نسخه گازسوز آریزو 5 با پسوند CNG

آریزو 5، سواری خوش چهره چینی که در سال 96 علیرغم معرفی نسخه توربوشارژش، همچنان با مدل تنفس طبیعی و گیربکس دستی 5 سرعته توسط مدیران خودرو عرضه می‌شود، به تازگی در مدل تنفس طبیعی آن، ارتقا هایی در برخی از قسمتهای آن مشاهده می‌شود.

در اولین اقدام چری، برای بروزرسانی این خودرو می‌توان به ارتقا موتور از 1500 سی سی به 1600سی سی نام برد که به گیربکس 5 سرعته دستی و یک گیربکس 7سرعته سی وی تی متصل شده است و قادر به تولید 66کیلووات قدرت است. ولی اصلی ترین تفاوت این نسخه، گازسوز شدن آن است. گازسوز کردن خودروهای چینی توسط شرکت مادر، امری است که به ندرت در خودروسازی های چین و چه بسا جهان دیده می‌شود. البته هنوز مشخص نیست که آریزو5 همراه مخزن بنزین تولید خواهد شد یا صرفا فقط از منبع گاز بهره خواهد برد. احتمال اینکه این طراحی به خاطر بازار ایران صورت گرفته باشد اصلا بعید نیست.

در بخش طراحی، سپر جلو خودرو با اعمال تغییراتی حالت اسپرت تری پیدا کرده است و در بخش عقب نیز علیرغم اضافه شدن حال کرومی دیفیوزر در نسخه توربو، در نسخه گازسوز تغییری در آن حاصل نشده است. همچنین از دیگر تغییرات این خودرو می توان به طراحی مجدد کابین داخلی نیز اشاره کرد.

سیدعلی سیدهاشمی -  SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار حوزه صنعت خودرو سایت چرخان
سیدعلی سیدهاشمی – SEYYED ALI SEYYED HASHEMI
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.