مکمل بنزین
گوناگونخبر

قدرت، جسارت و جذابیت با وانت آمریکایی فورد رپتور 710 اسب بخار!

اگرچه جنرال موتور آمریکا در حال یک بازگشت بزرگ از بازار خودرویی استرالیا است اما انگار شرکت فورد قرار است شگفتی‌های خود را به نمایش گذاشته و طرفدارانش را سر ذوق بیاورد. بر اساس گزارش‌ها، این خودروساز آمریکایی، در حال کار، بر روی یک نمونه 5 لیتری 8 سیلندر از رنجر رپتور (Ranger Raptor) خود است.

برای واضح‌تر شدن موضوع، باید گفت که این وانت هیولا و البته جذاب، دو سیلندر نسبت به فورد F-150 رپتور، بیشتر دارد و ازنظر موتوری، حجیم‌تر است. اگرچه این خودرو مانند فورد F-150 رپتور، در سیستم قدرت خود، توربوشارژ ندارد اما شرکت تیونینگ (Tuning) استرالیایی، نبودن این توربوشارژ را با قرار دادن سیستم سوپرشارژ برای این وانت قدرتمند، جبران کرده است.

قدرت خروجی با این سیستم تیون شده، می‌تواند به عدد خیره‌کننده 710 اسب بخار برسد. این یعنی 260 اسب بخار بیشتر از فورد F-150 رپتور که در خود بازار ایالات‌متحده وجود دارد. گشتاور وانت قدرتمند تازه‌وارد نیز به عدد استثنائی،827 نیوتون متر رسیده است. اعدادی که هیچ‌یک تاکنون، نزدیک به آن نیز در بازار آمریکا، برای این خودرو، دیده نشده است.

بر اساس گفته‌های اندریو فیلپوت(Andrew Philpott)، مدیر بخش تجاری شرکت تیونینگ تیک فورد (Tickford)، قرار گرفتن سیستم قدرتمند و جذاب سوپرشارژ در این خودرو، همان چیزی بوده است که بدون شک، طرفداران برند فورد و علاقه‌مندان به این خودرو، درخواستش را داشته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا