مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

پیش‌نمایشی از مهم‌ترین رونمایی‌های موتورشو ژنو سوئیس 2020

نمایشگاه‌های خودرویی در سال‌های مختلف و در کشورهای گوناگون جهان برای به نمایش گذاشتن آخرین دستاوردها و فن‌آوری‌های شرکت‌های پیشتاز برگزار می‌شوند. موتورشو ژنو سوئیس نیز یکی از همین رویدادهای بین‌المللی جذاب است که قرار است برای سال 2020 در سومین ماه سال جدید میلادی، برگزار شود. از خودروهای تمام الکتریکی شهری گرفته تا ابرخودروهایی باقدرت 600 اسب بخار، نمایشگاه سوئیس جایی است که می‌توان تمام این شگفتی‌ها را مشاهده کرد.

نمایشگاه خودرویی ژنو سوئیس امسال، قرار است درب‌های خود را در تاریخ 5 مارس (اواسط اسفند) به روی جهان و رسانه‌ها بگشاید. این رویداد را می‌توان یکی از مهم‌ترین موتورشوهایی دانست که در این صنعت وجود دارد و خودروسازان جهانی، آن را به‌عنوان یک سکوی پرش و فرصتی برای رونمایی‌های بزرگ خود می‌دانند.

طبیعتاً، این رویداد برای خودروسازان اروپایی مانند آئودی، فیات ایتالیا، و پورشه که هر یک می‌خواهند آخرین‌مدل از خودروهایشان را به نمایش بگذارند، از اهمیت بیشتری برخوردار است. خودروسازان ژاپنی مانند هوندا و تویوتا نیز در این رویداد، با آخرین سیویک تایپ R و نمونه نهایی یاریس (Yaris) ظاهر خواهند شد. این رویداد همچنین، میزبانی برای خودروهای هیبرید و تمام برقی خواهد بود.

برای مثال، خودروی جدید تمام برقی فیات 500 قرار است برای اولین بار در این رویداد به نمایش دربیاید. با چرخان باشید تا با مهم‌ترین رویدادهای موتورشو ژنو سویس 2020 آشنا شویم:

آی ویز (AIWAYS)

استارتاپ تازه‌کار چینی بانام AIWAYS قرار است سه خودروی جدید را در این رویداد به نمایش بگذارد. اولین نمونه، یک خودروی تمام برقی شاسی‌بلند بوده که بانام U5 رونمایی خواهد شد. درواقع این شرکت چینی، این شاسی‌بلند را به‌عنوان یک جایگزین ارزان‌قیمت برای مرسدس EQC و آئودی ای-ترون (e-Tron) معرفی کرده است.

دومین خودروی این استارتاپ، بانام گامپرت ناتالی (Gumpert Nathalie) شناخته‌شده که اولین خودروی با سوخت متانول جهان است. این خودروی تازه‌وارد جذاب، می‌تواند تا 793 اسب بخار شگفت‌انگیز را تولید کرده، در زمان تنها 2.5 ثانیه، خود را از حالت سکون به‌سرعت 96 کیلومتر بر ساعت رسانده و به‌سرعت نهایی 304 کیلومتر بر ساعت برساند.

درنهایت نیز، آی ویز از یک طرح مفهومی تمام برقی رازگونه رونمایی خواهد کرد که U6ion نامیده می‌شود. هنوز غیر از نام این طرح مفهومی، اطلاعات دیگری توسط این برند رونمایی نشده است. باید منتظر ژنو 2020 ماند و دید که این راز جذاب، چگونه رونمایی خواهد شد.

اپکس ای پی 0(Apex AP)

تولیدکننده بریتانیایی خودرو بانام Apex قرار است از ابرخودروی جذاب موسوم به AP-0 خود در این رویداد خودرویی، رونمایی کند. این خودرو، یک مدل تمام برقی بوده که یک رقیب جدی و قدرتمند برای خودروی هم‌وطنش یعنی لوتوس اویجا (Evija) محسوب می‌شود. نکته جالب‌توجه این است که وزن این ابرخودرو، تنها 1,200 کیلوگرم است.

استون مارتین

استون نیز سقف رقیب قدرتمند و جذابش یعنی پورشه 911 را برداشته تا بتواند به نتایجی شگفت‌انگیز دست پیدا کند. این خودرو که با همان قلب تپنده 4 لیتری 8 سیلندر (V8) مرسدس AMG با دو عدد توربوشارژ به تاخت‌وتاز خواهد پرداخت، یک نمونه بریتانیایی کوپه جذاب به شمار می‌رود. نمونه رودستر (Roadster) یا مسابقه‌ای این مدل، تنها 0.2 ثانیه کندتر بوده و 60 کیلوگرم وزن بیشتری دارد.

آئودی

خودروساز معروف و نام‌آشنای آلمانی نیز بر پایه پلتفرم فولکس‌واگن گلف، قرار است جدیدترین و چهارمین نسل از نمونه A3 خود را در ژنو رونمایی کند. این نمونه قرار است با تغییرات ظاهری مانند چراغ‌های جلویی LED باریک‌تر و طراحی جلوپنجره جدید ظاهر شود. این خودرو همچنین به‌عنوان یک مدل اسپرت بک (Sportback) پنج-درب عرضه خواهد شد که در زیر کاپوت آن، موتورهای هیبرید و پلاگین هیبرید ظاهر خواهند شد.

باک (BAC)

شرکت باک نیز از دومین نسل خودروی موسوم به مونو (Mono) خود در موتورشو ژنو 2020 رونمایی خواهد کرد. این شرکت قرار است تولید این خودروی مسابقه‌ای را در تابستان 2021، آغاز کند.

بنتلی

یک خودروی جدید سفارشی‌سازی شده توسط برند سفارشی و خاص این برند بریتانیایی یعنی مولینر (Mulliner) نیز در موتورشو امسال رونمایی خواهد شد. نام این مدل، باکالار (Bacalar) بوده که در تعداد بسیار محدودی به تولید خواهد رسید و به‌عنوان یک نمونه بسیار خاص و منحصربه‌فرد، برای برند بریتانیایی به‌حساب می‌آید. انتظار می‌رود که باکالار، با یک موتور 12 سیلندر بنتلی به‌جای پیشرانه برقی، استفاده خواهد کرد.

البته باکالار، تنها خودرویی نخواهد بود که مولینر قرار به رونمایی آن گرفته است. خودروی کانتیننتال (Continental) جی تی مولینر در نمونه کانورتیبل نیز قرار است به‌عنوان یک نمونه خاص از طرف این زیرمجموعه بنتلی، به نمایش دربیاید.

کوپرا (Cupra)

شرکت اسپانیایی کوپرا نیز می‌خواهد با به نمایش گذاشتن یک شاسی‌بلند خوش‌چهره و به‌اصطلاح پرفورمانس در این رویداد خودرویی، نام خود را بر سر زبان‌ها بیاورد. این خودرویی که در تصویر مشاهده می‌کنید، یک نمونه نزدیک به تولید نهایی بوده که انتظار نمی‌رود نمونه نهایی آن، چندان متفاوت به نظر برسد.

زینگر (Czinger)

شرکت آمریکایی موسوم به زینگر نیز قرار است ابرخودروی جذاب خود بانام 21C را به ژنو سوئیس بیاورد. این خودرو می‌تواند با بدنه‌ای که از پرینت 3 بعدی حاصل‌شده و قوای فنی هیبریدی، خود را در باشگاه ابرخودروهای جذاب، قدرتمند و خاصی مانند لوتوس اویجا و پینینفارینا باتیستا ایتالیایی (Pininfarina Battista) ببیند.

دی اس (DS)

شرکت لوکس ساز فرانسوی DS نیز یک خودروی سالون کاملاً جدید را که قرار است نام DS 9 در شناسنامه‌اش ثبت شود، به این رویداد بیاورد. تنها چند تیزر از این خودرو، تاکنون منتشرشده است و تاکنون، اطلاعات و تصاویری در مورد طراحی و بدنه این خودرو توسط سازنده، اعلام‌نشده است. البته بنا به گفته‌ها، این خودروی تازه‌وارد قرار است ظاهر و استایل خود را از روی طرح مفهومی DS E-Tense مربوط به سال 2016، اتخاذ کند.

فیات

خودروساز ایتالیایی نیز می‌خواهد خودروی تمام برقی 500 خود را در ژنو بیاورد. هنوز این شرکت اطلاعاتی در مورد قوای فنی 500 اعلام نکرده است اما آنچه از تصاویر جاسوسی برمی‌آید، تفاوت فاحشی با نمونه حال حاضر نخواهد داشت.

هوندا

خودروساز ژاپنی نیز قرار است هاچبک جذاب پرچم‌دار خود را برای سال 2020، با تغییراتی همراه کند. اگرچه تغییرات ظاهری، انقلابی به شمار نمی‌آیند اما تفاوت‌های مکانیکی سیویک تایپR مانند کمک‌فنرهای جدید، سیستم تعلیق جلویی تازه و دیسک‌های ترمز جدید، بیشتر به چشم خواهند آمد.

هیوندای

هیوندای کره نیز از این رویداد برای به نمایش گذاشتن نسل جدید i20 با چهره‌ای اسپرت تر برای به نمایش گذاشتن رقیبی برای فورد فیستا آمریکایی، استفاده خواهد کرد. سومین نسل از i20 همچنین قرار است با یک نسخه پرفورمانس و جذاب بانام i20 N نیز همراه خواهد شد؛ اما این خودرو تنها هاچبک هیوندای برای نمایش نیست. هیوندای، نمونه فیس لیفت i30 به‌عنوان رقیبی برای فولکس‌واگن گلف و نسخه N آن را نیز برای نمایش در ژنو، در نظر دارد.

کیا

دیگر خودروساز کره‌ای نیز در برنامه معرفی خود، چهارمین و جدیدترین نسل از سورنتو شاسی‌بلند را در نظر گرفته است. همان‌گونه که تاکنون نیز مطالب زیادی در وب‌سایت چرخان برای جدیدترین نسل از سورنتو برای شما عزیزان گذاشته‌ایم، این خودرو با تغییرات بسیار زیادی همراه شده است.

مرسدس بنز

نمونه جدید GLA از همه‌ی زمان‌ها بزرگ‌تر شده و قرار است یک رقیب جدی برای بی ام و X2 و آئودی Q2 به‌حساب بیاید. قدرت تولیدی توسط این شاسی‌بلند نیز 400 اسب بخار خواهد بود. نمونه فیس-لیفت E کلاس مرسدس نیز قرار است با تغییرات ظاهری جذاب در ژنو ظاهر شود.

پورشه

توربو همان تاج زرینی است که برای پورشه 911 ژنو در نظر گرفته‌شده است. درواقع، خودروساز اشتوتگارتی این خودرو را در نمونه توربو، باقدرت 600 اسب بخار و در نمونه توربو S نیز باقدرت 650 اسب بخار و یک قلب تپنده 3.8 لیتری، به نمایش خواهد گذاشت.

رنو

خودروساز فرانسوی نیز طرح مفهومی مورفوز (Morphoz) خود را که قرار است رقیبی برای فولکس‌واگن ID.3 و در خانواده خودروهای برقی است، رونمایی کند. همچنین این خودروساز اعلام کرده که یک نمونه تمام برقی از تویینگو (Twingo) را نیز برای کامل کردن خط تولید هیبرید و پلاگین هیبریدش، به نمایش خواهد گذاشت.

فولکس‌واگن

این برند آلمانی نیز قرار است دو نمونه پرفورمانس از خودروی گلف خود را که یکی نمونه با سوخت دیزل GTD و دیگری با سوخت بنزین GTI است به نمایش بگذارد. هردوی این هاچبک ها با طراحی جدید و جذابی همراه خواهند شد.

تویوتا

خودروساز بزرگ ژاپنی نیز در برنامه رونمایی ژنو 2020 خود، قرار است در راستای افزایش و مدرن کردن بیش‌ازپیش خط تولید شاسی‌بلند هایش، نمونه شاسی‌بلند یاریس را در کنار نمونه عادی یاریس جدید، به نمایش بگذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا