مکمل بنزین
گوناگونخبر

کیا از لوگوی جدید خود رونمایی کرد

خودروساز کره‌ای، نه‌تنها می‌خواهد درزمینه محبوب‌ترین کلاس خودرویی یعنی کراس اوور و شاسی‌بلند، طیف محصولاتش را گسترش داده و رقابت‌پذیری خود را در سطح بازارهای جهانی بالا ببرد، بلکه این بار تصمیم گرفته تا دست به یک تغییر نمادین دیگر یعنی عوض کردن لوگوی خود نیز بزند.

کیا می‌خواهد تا پایان سال جاری میلادی، لوگوی خود را تغییر دهد. بر اساس گفته‌های مدیر شرکت کیا به روزنامه موتورگراف کره جنوبی، لوگوی جدید شباهت زیادی به نمادی دارد که در طرح مفهومی این شرکت دیده‌شده اما باز هم تا زمان رونمایی رسمی و نهایی، تفاوت‌هایی در آن اعمال خواهد شد. درواقع این شرکت می‌خواهد تا نماد جدید خود را تا ماه اکتبر 2020، یعنی حدود 7 ماه دیگر بر روی خودروهایش قرار دهد.

در دسامبر 2019، سرویس مخصوص حقوق معنوی شرکت کیا، از یک درخواست رسمی رونمایی کرد که در آن این شرکت تقاضای یک لوگوی جدید را داده بود. همچنین بر اساس شایعات، ممکن است کیا برای خودروهای هیبرید و برقی خود نیز لوگوی جدید و اختصاصی را در آینده در نظر بگیرد.

همان‌گونه که در تصویر مشاهده می‌کنید، خودروساز کره‌ای در موتورشو ژنو 2019، از یک طرح مفهومی کراس اوور جذاب با لوگویی جدید رونمایی کرد. خودرویی که طراحی خارجی آن الهام گرفته از طراحی خودروهای کوپه بوده و نکته جالب این است که این شرکت، از 6 لایه پوششی کروم نقره‌ای‌رنگ به‌عنوان رنگ بدنه استفاده کرده است.

بر اساس لوگوی جدید به‌کاررفته در این طرح، می‌توانیم شاهد نمادی با زاویه‌بندی تیزتر و جسورانه‌تری باشیم. به‌گونه‌ای که قسمت بالایی حرف K به حرف I و قسمت پایینی حرف I نیز به انتهای حرف A چسبیده است.

همچنین، مدیر بخش طراحی کیا آقای لوک دونکروولک (Luc Donkerwolke) گفته است که این شرکت در حال به اتمام رساندن مرحله‌های نهایی برای تولید این طرح مفهومی است. البته نباید انتظار داشت که مدل نهایی تولیدی، درست مانند همین طرح مفهومی چه در طراحی کابین و چه در فضای خارجی باشد.

همچنین بر اساس گزارش‌ها، این شرکت در برنامه خود، در حال پیشبرد یک سیستم باتری 800 ولتی است که می‌تواند تا 500 کیلومتر مسافت را در اختیار راننده قرار داده و از 20 تا 80 درصد شارژ شدن نیز در زمان تنها 20 دقیقه و با یک شارژر 350 کیلووات DC مستقیم بهره بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا