مکمل بنزین
گوناگونخبر

با جدیدترین شاهکار 670 اسب بخار DS آشنا شوید

حتماً تاکنون نام برند زیرمجموعه پژو فرانسه به گوشتان خورده است. برندی که یک شرکت لوکس ساز فرانسوی محسوب شده و با محصولات جذاب و منحصربه‌فردی که تولید می‌کند، محبوبیت و طرفداران زیادی در سراسر دنیا، برای خود دست‌وپا کرده است.

اخیراً، شرکت لوکس ساز DS، خبر رونمایی از یک شاهکار مهندسی و طراحی دیگری بانام آیرو اسپرت لونج (Aero Sport Lounge) داده است که قرار است تا چند روز آینده و در جریان برگزاری نمایشگاه موتورشو ژنو 2020، آن را به نمایش بگذارد.

هدف دی اس از طراحی و ساخت این خودرو، تولید یک مدل با ضریب آئرودینامیک بالا بوده است. خودرویی که با 5 متر طول، یک شاسی‌بلند کوپه محسوب شده و با جلوپنجره جذابی که می‌تواند جریان باد را به قسمت‌های کناری خودرو انتقال داده و رینگ‌های 23 اینچی جذابش، رقیب قدرتمند و درعین‌حال، خوش‌چهره‌ای برای دیگر خودروهای برندهای جهانی، به شمار می‌آید.

دیگر ویژگی‌های مهم در طراحی این خودرو، شامل چراغ‌های LED بر روی جلوپنجره خودرو، چراغ‌های جلویی تمام LED و DRL و ظاهر به‌واقع تهاجمی است که همگی، ویژگی‌های یک خودروی جذاب را به ما نشان می‌دهند.

در درون کابین نیز، آیرو اسپرت با طراحی جسورانه و مدرنی همراه شده است. درواقع، شرکت دی اس به‌جای استفاده از صفحه‌نمایش‌های سنتی موجود در خودروهای فعلی جهان، از دو رشته عریض نمایشی استفاده کرده است. رشته پایینی که با دوزندگی‌های پارچه‌ای همراه شده است، می‌تواند به‌صورت یک پروژکتور، اطلاعات صفحه‌نمایش بالایی خود را نیز به نمایش بگذارد.

هر یک از سرنشینان خودرو، صفحه‌نمایش مخصوص به خود را داشته و این صفحه‌نمایش‌های اختصاصی می‌توانند در کنار دیگر صفحه‌های موجود در خودرو و حتی آینه‌های دیجیتالی، به‌عنوان یک سرگرمی در سفرهای طولانی، به شمار بیایند.

خودروی جدید آیرو اسپرت لونج، نه‌تنها یک موجود هوشمند به شمار می‌آید بلکه ازنظر سرعتی نیز، می‌تواند رقیبان را به چالش کشیده و حرف زیادی برای گفتن داشته باشد. بر اساس گفته‌ها، این خودروی شرکت دی اس می‌تواند از موتوربرقی موسوم به تی چیتا (DS Tcheetah) خود که برای خودروهای فرمول E طراحی‌شده است،670 اسب بخار قدرت، استخراج کند. قدرتی که می‌تواند خودرو را در زمان تنها 2.8 ثانیه، از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

همچنین، بسته‌های باتری 100 کیلووات ساعتی نصب‌شده در زیر خودرو نیز، توانایی این رادارند که با یک شارژ کامل،650 کیلومتر مسافت حرکتی را در اختیار راننده خود قرار دهند. حال باید تا سوم ماه مارس یعنی کمتر از یک هفته دیگر و موتورشو ژنو 2020 صبر کرد و دید که شاهکار مهندسی دی اس، چه ویژگی‌های دیگری دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا