مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به اولین تصاویر جاسوسی از شاسی بلند هیوندای

در سال‌های اخیر که تب‌وتاب خودروهای کلاس کراس اوور و شاسی‌بلند، بیش از هرزمان دیگری در بازارهای جهانی بالاگرفته و مردم، استقبال بی‌نظیری از این خودروهای کرده‌اند، شرکت‌های خودروساز جهان نیز یا مجبور شده‌اند برای کسب سودآوری از این بازار، تنوع محصولات شاسی‌بلند خود را بالا ببرند و یا مانند لامبورگینی اسپرت ساز، با ساخت اوروس، برای اولین بار، چنین خودرویی را در سبد محصولاتشان ببینند.

شرکت‌های خودروساز کره‌ای نیز در این سال‌های سعی کرده‌اند تا از قافله عقب نمانند. کیا که شاسی بلندهای خود را در اندازه‌های متفاوت داشته و هیوندای نیز سعی می‌کند تا با به‌روزرسانی‌های مختلف از مدل‌های تولیدی‌اش، مدل‌های خود را رقابت‌پذیرتر کند.

کونا (Kona) یکی از همین کراس اوور های هیوندای است که از سال 2018 تاکنون، در مدار تولید و عرضه هیوندای قرار داشته و به لطف طراحی خوب و امکانات قابل‌قبول، تبدیل به یک خودروی موفق و محبوب در این کلاس خودرویی شده است. بااین‌حال، این موفقیت، خودروساز کره‌ای را از ارائه به‌روزرسانی و تغییر در آن، بازنداشته و هیوندای بازهم سرسختانه مشغول کار، بر روی نمونه‌های جدید خود است.

این تصاویری که شما عزیزان همراه چرخان مشاهده می‌کنید، اولین عکس‌های به‌اصطلاح جاسوسی مربوط به هیوندای کونا فیس-لیفت هستند. تصاویری که خودروی کامپکت کراس اوور کره‌ای را در حال انجام تست‌های اولیه در زمین‌های سرد و یخی و در مکانی نامعلوم، به نمایش می‌گذارند. اگرچه پوشش‌های استتاری سنگین این خودرو، نشان از تغییرات گسترده خواهند داشت اما بازهم انتظار تغییرات ظاهری انقلابی نسبت به مدل فعلی، نمی‌رود.

بر اساس گزارش‌ها، این تغییرات شامل قسمت جلویی خودرو یعنی جلوپنجره، چراغ‌های جلویی بازطراحی شده و تغییرات دیگر در قسمت سپر می‌شوند.

دیگر تغییرات در طراحی قسمت عقب نیز شامل گرافیک جدید چراغ‌های عقب و تغییر در سپر عقبی هستند. هنوز تصاویری از درون کابین خودرو منتشرنشده اما انتظار می‌رود که یک صفحه‌نمایش 7 اینچی لمسی برای مدل تازه‌وارد، تدارک دیده‌شده باشد.

در زیر کاپوت نیز، انتظار می‌رود که کونا به‌روزرسانی شده، با یک موتور به‌مراتب بهینه‌تر، ظاهر شود. اکنون و در مدل فعلی، قلب تپنده 4 سیلندر تنفس طبیعی باقدرت 147 اسب بخار و گشتاور 179 نیوتون متری و همچنین یک موتور قدرتمندتر 1.6 لیتری توربو باقدرت 175 اسب بخار و گشتاور 264 نیوتون متری، برای کونا مسئولیت قدرت رسانی را بر عهده‌دارند.

این قدرت در نسخه قدرتمندتر، از طریق یک جعبه‌دنده دوکلاچه 7 سرعته اکوشیفت (Ecoshift) و در نسخه پایه نیز از طریق یک جعبه‌دنده 6 سرعته اتومات، به چرخ‌ها منتقل می‌شود. همچنین، بر اساس شایعات، نسخه برتر یا پرفورمنس N کونا نیز در دستور کار هیوندای قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا