مکمل بنزین
گوناگونخبر

فراری استرادل SF90؛ شاهزاده 986 اسب بخار هیبرید ایتالیایی!

در دنیای خودروها و پیشرفت تکاملی شرکت‌ها برای ساخت خودروهای آینده، نباید هیچ‌گاه کلمه «هرگز» را به کار ببریم. درواقع صنعت خودرو، آمیخته‌شده است با همین جذابیت‌های هنری، با غیرممکن‌هایی که اگرچه روزی ممکن بود در ذهن افراد نگنجند اما امروزه و در این صنعت پرهیاهو، به امری عادی تبدیل‌شده‌اند. ساخت خودروهایی با سرعت نزدیک به 500 کیلومتر بر ساعت، قدرت‌هایی سرسام‌آور و نزدیک به 2,000 اسب بخار، الهام گیری خودروها از روی بدن حیوانات، ساختن خودروی شاسی‌بلند توسط شرکت‌هایی مانند بنتلی و حتی لامبورگینی و بسیاری از موارد دیگر که هر یک شاید روزی، غیرممکن تصور می‌شدند.

خودروسازان خوش‌نام ایتالیایی نیز برای اینکه بتوانند در این بازار رقابتی، بیش‌ازپیش به مسئولیت هنری و مهندسی شاهکار گونه خود رسیده و خود را رقابتی‌تر از گذشته نگاه‌دارند، باید خودروی شاسی‌بلند ساخته و قوای هیبرید معرفی کنند. فراری نیز از این قانون، مستثنا نیست.

اکنون برند اسب شاهزاده ایتالیایی، در حال تولید و تست گیری‌های اولیه از خودرویی بانام SF90  استرادل(Stradale) است که می‌توانیم آن را قوی‌ترین مدلی بنامیم که تاکنون توسط این برند، تولیدشده است. درواقع این خودروی هیبرید، دومین خودرو با چنین پیشرانه‌ای پس از مدل لافراری(LaFerrari) بوده که با یک قلب تپنده 4 لیتری V8 و سه موتوربرقی برای تولید 986 اسب بخار قدرت سرسام‌آور و گشتاور عالی 800 نیوتون متری، همراه شده است.

تمامی این قدرت، توسط سیستم انتقال قدرت دوکلاچه 8 سرعته، به‌تمامی چرخ‌ها(AWD) منتقل‌شده که پرچم‌دار فراری را قادر می‌سازد تا در زمان تنها 2.6 ثانیه، خود را از حالت سکون، به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. سرعت نهایی این هیولای زیبای ایتالیایی نیز،340 کیلومتر بر ساعت، اعلام‌شده است.

انتظار می‌رود که قیمت SF90، از حدود 600,000 دلار شروع شود. برچسب قیمتی که این پرنس ایتالیایی را فراتر از حد ثروت بسیاری از افراد جهان، قرار می‌دهد.

فراری قصد دارد تا سال 2022، چیزی حدود 60 درصد از خط تولید خود را برقی و هیبرید کند. درواقع ابتدا مدل‌های هیبرید از خودروهای این شرکت معرفی‌شده و درنهایت تا سال 2025 نیز، نمونه‌های تمام برقی از آن‌ها، تولید خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا