Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

طرح مفهومی بی ام و i4، یک قدم به تولید نهایی نزدیک تر شد

به‌تازگی تصاویری از طرح مفهومی جذاب شرکت باواریایی بی ام و بانام BMW i4 منتشرشده است که می‌توانیم چهره آن را مشاهده نماییم. درواقع می‌توان گفت که این خودرو، اولین مدل تمام الکتریکی گرن کوپه است که قرار بوده در موتورشو ژنو به نمایش دربیاید اما پس از لغو شدن این رویداد، بی ام و تصمیم به رونمایی آن در یک کنفرانس خبری زنده کرده است.

بر اساس گفته‌های خودروساز آلمانی، این خودروی تازه‌وارد، نگاهی کاملاً مدرن و تمام‌عیار به بحث برتری دینامیکی خود، خواهد داشت که ترکیبی از مدرن بودن، لوکس بودن و طراحی اسپرت بوده و می‌تواند با فضای جادار درون کابین خود، همان چیزی باشد که خیلی‌ها انتظارش را می‌کشیدند.

البته شاید بتوان گفت که بهترین قسمت درباره این خودرو، برقی بودن و به عبارتی، آلایندگی صفر آن است. درون این مدل بی ام و موتوری نهفته است که توانایی تولید 523 اسب بخار قدرت را دارد. قدرتی که از مدل‌های M3/M4 امروزی، بالاتر خواهد بود.

بر اساس گفته‌های آقای آدریان فن هویدوک، مدیر بخش طراحی این شرکت، طرح مفهومی i4 بی ام و درواقع همان چیزی خواهد بود که می‌تواند الکتریکی کردن را به قلب مدل‌های بی ام و وارد کند. قدرت تولیدی در این طرح مفهومی که یک‌قدم با این معرفی به تولید نهایی نزدیک‌تر شده است،i4 را قادر می‌سازد تا در زمان تنها 4 ثانیه، خود را از حالت سکون، به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

موتوربرقی i4، با استفاده از بسته باتری‌هایی تغذیه می‌شود که 550 کیلوگرم وزن داشته و ظرفیت 80 کیلووات ساعتی را در اختیار موتور، قرار خواهند داد. این بدان معناست که i4 می‌تواند با یک شارژ کامل، مسافت 600 کیلومتری را در اختیار راننده خود قرار دهد. همچنین، این باتری‌ها در زمان تنها 35 دقیقه تا 80 درصد شارژ می‌شوند.

بی ام و قصد دارد تا در سال آینده میلادی، نسخه نهایی یا همان تولیدی این i4 را در کنار نسل جدید سری 3، در مونیخ آلمان به تولید برساند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.