مکمل بنزین
گوناگونخبر

رنو مورفوز؛ کراس اووری جذاب که آینده طراحی خودروساز فرانسوی را نشان می‌دهد

با لغو شدن موتورشو ژنو 2020، شرکت‌های مختلفی که قرار بوده محصولات و مدل‌های جدید خود را در این رویداد بین‌المللی به نمایش بگذارند، با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند. رنو نیز یکی از همین شرکت‌ها بوده که اگرچه نتوانسته رونمایی خود را در این رویداد کشور سوئیس داشته باشد اما به‌صورت مجازی، پرده از روی جدیدترین طرح مفهومی خود بانام مورفوز (Morphoz) برداشته است.

اگر بخواهیم در ابتدا، از نام این طرح نیز شروع کنیم، به‌خوبی متوجه خواهیم شد که با یک خودروی معمولی و عادی سروکار نداریم. بر اساس گفته‌های خودروساز فرانسوی، مورفوز، می‌تواند درون خود، ویژگی‌های خودروهای کلاس سالون (Saloon)، شاسی‌بلند (SUV) و کوپه را تجمیع کرده و آن را تبدیل به یک کلاس منحصربه‌فرد بهینه‌شده و بسیار خاص نماید.

درواقع می‌توان گفت که این طرح جدید رنو، یک کراس اوور باقابلیت تغییر چهره است که نه‌تنها باهوش مصنوعی همراه شده و از سیستم سطح سوم خودران بهره می‌برد، بلکه با قوای فنی تمام برقی خود که بر پایه پلتفرم CMF-EV این شرکت، بناشده است، پتانسیل بالای خود را تکمیل کرده است. این پلتفرم، یک شاکله جدید از طرف خودروساز فرانسوی بوده که می‌تواند طیف زیادی از خودروهای برقی این شرکت را پوشش دهد.

شاید بتوان یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین ویژگی‌های مورفوز را بدون شک، توانایی تغییر فیزیکی و تکنولوژیکی، بین دو حالت مختلف، بر اساس نیاز راننده دانست. درواقع، معماری جدید، باتری‌های این خودرو را قادر می‌سازد تا بتوانند در پایین‌ترین قسمت خودرو، جابجا شده و مرکز ثقل هرچه بهینه‌تر و نزدیک به زمین را برای آن، فراهم کنند. این کار همچنین می‌تواند فضای درون کابین بزرگ‌تر و جابجا کردن داشبورد برای رسیدن به حداکثر فضا درون خودرو را برای سرنشینان، فراهم کند.

این واقعیت که مانند خودروهای بنزینی معمول، سیستم انتقال قدرتی در این خودرو وجود ندارد نیز، خود می‌تواند به افزایش فضای پا راننده و سرنشینان، کمک شایانی بکند.

رنو مورفوز می‌تواند در دو حالت متفاوت، چهره خود را تغییر دهد. یکی حالت کوچک‌تر درون‌شهری و دیگری نیز حالت برون‌شهری است. در حالت درون‌شهری، طول این خودرو 4.4 متر و فاصله محوری آن نیز 2.73 متر خواهد بود. حالتی که با باتری‌های 40 کیلووات ساعتی خود می‌تواند با یک شارژ کامل،400 کیلومتر مسافت حرکتی را در اختیار راننده قرار دهد. این مسافت برای سفرهای کوتاه درون‌شهری، عالی به نظر می‌رسد.

در حالت دوم که همان حالت برون‌شهری باشد نیز طول خودرو به 4.8 متر و فاصله محوری آن به 2.93 متر خواهد رسید. این حالت به خودرو اجازه می‌دهد تا فضای بیشتری برای اضافه شدن باتری داشته باشد. درست به همین خاطر است که در این حالت، بسته باتری 90 کیلووات ساعتی، می‌تواند مسافت 700 کیلومتری را برای راننده و سرنشینان، فراهم کند.

در درون خودرو نیز یک غربیلک فرمان با طراحی آینده‌گرایانه به همراه صفحه‌نمایش 10.2 اینچی موجود است که اطلاعات ایمنی و موردنیاز سرنشینان و راننده را نمایش می‌دهد. اگرچه این خودرو امکانات و اطلاعات زیادی برای گفتن دارد اما تنها برای شما عزیزان، مهم‌ترین ویژگی‌های این کراس اوور جذاب را بازگو می‌کنیم:

یکی رانندگی خودران سطح سوم، دیگری اتصال 5G، استفاده از هوش مصنوعی و استفاده هوشمند از باتری‌ها (حتی زمانی که باتری‌ها کار نمی‌کنند) است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا