مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

ابرخودروی 10 سیلندر با قدرت 3,000 اسب بخار از کشور یونان!

قدرت، سرعت و جسارت شاید بهترین کلماتی باشند که بتوانیم برای ابرخودروهای بیش از 1,000 اسب بخار امروزی در جهان، به کار ببریم. ابرخودروهایی که درون قلب خود، آخرین علم مهندسی و طراحی مدرن را جمع کرده‌اند و خشم نهایی خود را از طریق لاستیک‌هایشان بر روی جاده‌ها، فرومی‌ریزند.

اما آیا تاکنون از خودتان پرسیده‌اید که چند کشور، تلاش کرده‌اند تا برای خودشان، حتی یک نمونه خودروهای به‌اصطلاح ابرخودرو (Hyercar) داشته باشند؟ برای هر داستان موفق یک برندی مانند ریماک (Rimac)، ابرخودروساز اهل کرواسی که در کارنامه خود، ساخت هیولای ریماک C-Two تمام برقی را در کارنامه دارد، می‌توان هزاران کتاب از تلاش و پشتکار این شرکت‌ها پیدا کرد که در مرحله آخر توانستد، نام خود را در این صنعت رقابتی و پرهیجان، زنده نگاه‌دارند.

اما چند شرکت یا حتی کشور، تاکنون سعی کرده‌اند به عدد غیرطبیعی و بسیار بالای،3,000 اسب بخار قدرت برای خودروهایشان دست پیدا کنند؟ انگار قرار است این اتفاق، توسط یک شرکت بی‌نام‌ونشان اهل یونان که اسپیروس پانوپولوس اتوموتیو (Spyros Panopoulos Automotive) نامیده می‌شود با ابرخودروی جدیدش که نام آن را کی آس (Chaos) به معنای «شورش» گذاشته است، بیفتد.

همان‌گونه که می‌توان از یک خودرو بانام «شورش» انتظار داشت، باید قدرت و سرعت آن، بسیار متمایز از دیگران باشد. گفته می‌شود که قدرت این خودرو، از یک موتور نسبتاً کم‌حجم 4 لیتری 10 سیلندر (V10) با توربو دوقلو استخراج می‌شود. موتوری که می‌تواند بین 2,000 تا 3,000 اسب بخار قدرت را به زیر پای راننده‌اش منتقل کند.

نسخه باقدرت 2,000 اسب بخار، با بنزین معمولی (معمولی برای این خودرو!) کارکرده و می‌تواند دور موتور خود را تا عدد بسیار بالای 11,000 دور بر دقیقه، بالا ببرد. نمونه 3,000 اسب بخار تیون شده این خودرو نیز با بنزین مرغوب‌تری کارکرده و می‌توان دور موتور خود را تا عدد دیوانه کننده 12,000 rpm بالا ببرد.

نسخه پایین‌تر از موتورهای این خودرو، در درون خود، مواد پیشرفته‌ای مانند تیتانیوم و حتی مواد عجیب‌تری مانند پیستون‌های سرامیکی و اتصال‌دهنده‌های فیبرکربنی را مشاهده می‌کند. قدرت تولیدی نیز از طریق یک جعبه‌دنده 8 سرعته دوکلاچه به‌تمامی چرخ‌ها (AWD) منتقل‌شده و خودرو را قادر می‌سازد تا از حالت سکون، تنها در زمان کمتر از 2 ثانیه، به‌سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین درحالی‌که هنوز گشتاور خروجی این خودرو مشخص نشده است، اما گفته می‌شود که 65 درصد گشتاور خروجی برای چرخ‌های عقب و 35 درصد آن‌ها نیز برای چرخ‌های جلویی، استفاده خواهد شد.

در درون کابین این ابرخودروی پرقدرت یونانی نیز، بنا به گزارش‌ها، هیچ‌گونه سوئیچ یا دکمه‌ای به کار نخواهد رفت و در عوض، شرکت سازنده از حرکات بدن و ژست‌های مختلف برای موارد کنترلی، استفاده خواهد کرد.

این شرکت قصد دارد تا ابرخودروی خود را در موتورشو ژنو 2021 به نمایش بگذارد. همچنین، می‌خواهد تا در کنار معرفی خودروی Chaos خود، از یک ابرخودروی دیگر نیز رونمایی کند که بنا به گفته خودشان،10 سال از زمان جلوتر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا