مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبرداخلی

معرفی محصولات تازه وارد چینی در پسا تحریم!

پس از نقض پیمان برجام و اعمال تحریم ها علیه خودروسازی ایران توسط آمریکا، اکثر برندهای خارجی از بازار کشور خارج شدند. البته در این بحبوحه، هنوز برندهایی یافت می‌شوند که همچنان در ایران باقی مانده و قصد عرضه خودرو را دارند. قصد داریم تا خودروها جدیدی را که در اوضاع پسا تحریم در ایران رونمایی و در حال عرضه شدن هستند را معرفی کنیم. نکته واضح و غم انگیر ماجرا چینی بودن تمامی این محصولات است!

1- یاران خودرو اروند با برند DORSEN و DOMY

شاید نام DORSEN برایتان نا آشنا باشد. دورسن موتور، برندی است که زیر مجموعه زوتی چین است و خودروهایی بر اساس پلتفرم مشترک با دامای را تولید می‌کند. این شرکت تا به امروز سه کراس اوور با نام G70s، G50s و G50 و یک هاچبک برقی را تولید کرده و حال قصد دارد در ایران، دو کراس اوور را به مرحله تولید برساند.
همچنین اخبار حاکی از آن است که شرکت یاران خودرو اروند، به حواله داران دامای X7 قصد تحویل دورسن G70s را دارد.

2- مدیران خودرو با برند ام وی ام، چری و اکسید


مدیران خودرو با عرضه خودروها چری در ایران، حال به عنوان موفق ترین و پرفروش ترین نماینده چری در جهان پس از چین محسوب می‌شود.
شریک چینی این شرکت، علیرغم تحریم ها همچنان در بازار ایران حضور داشته و قصد دارد تا محصولات جدیدی همچون ایکس33 اس جدید، 315 پلاس و… را ارائه کند. همچنین مدیران خودرو با معرفی برند اکسید و عرضه کراس اوور TXL قصد در اختیار گرفتن بازار خودروهایی همچون سانتافه و سورنتو را دارد.

 

3- خودروسازی فردا با برند فردا


خودروسازی فردا که در اوایل با برند ام جی بر سر تولید محصولات این برند به توافق رسید، پس از اعمال تحریم ها، ام جی از بازار ایران خداحافظی و امید خودروسازی فردا را به تولید انبوه این خودروها تبدیل به هیچ کرد.
حال شاهد حضور محصولاتی جدید از این شرکت هستیم، که قصد تولید این محصولات با برند خود یعنی فردا را دارند. SX6، اولین محصول این شرکت است، که طی روزها آینده، قرار است به اولین مشتریان خود برسد.

همچنین طبق اعلام خودروسازی فردا، این شرکت قصد دارد تا با محصولاتی همچون SX5 و یک سدان و همچنین یک خودرو برقی یا هیبریدی، سبد محصولات خود را تکمیل کند.

4- سیف خودرو با برند بیسو و SWM


سیف خودرو پس از ناتوانی در تحویل بیسو T5، تصمیم به تولید دو مدل از خودروها شرکت SWM کرده است. G01 و G01F، محصولاتی خواهند بود که به زودی، در خط تولید سیف خودرو جای خواهند گرفت. همچنین این شرکت به مشتریان بیسو T5 که خودرو خود را تحویل نگرفته اند، قصد تحویل G01 را طی روزهای آینده دارد.همچنین مدل Go1F، احتمالا در نیمه اول سال آینده به تولید خواهد رسید.

5- ریگان خودرو با برند ریگان و JMC


ریگان خودرو به عنوان یکی از زیرمجموعه گروه صنعتی کرمان خودرو، در ابتدا اقدام به تولید خودرو کوپا کرد و حال در این روزها برای ادامه تولید مدل نیوفیس کوپا و همچنین مدل های قبلی، دچار نقصی قطعه شده است. بدیهی است اگر قطعات مورد نظر به کشور نرسد، خط تولید این خودرو، غیرفعال خواهد شد.

طبق اخبار واصله، ریگان خودرو به علت بسته بودن خطوط هوایی چین در رابطه با ویروس COVID-19، نتوانسته است قطعات را وارد کند. همچنین قطعات یکی از خودروهای جدید این شرکت با نام S350 که تحت برند جی ام سی است، به کارخانه رسیده و احتمالا از اوایل سال آینده وارد خط تولید خواهد شد.

6- دیار خودرو با نام جدید بایک بین الملل و با برند بایک


این شرکت که به عنوان چراغ خاموش ترین شرکت تولیدی در ایران محسوب می‌شود، در ادامه تولید بایک سابرینا و X25، قصد دارد تا مدل جدید سابرینا را با نام D20 به بازار عرضه کند. تفاوت سابرینا و بایک D20 صرفا به ظاهر ختم می‌شود. نکته عجیب ماجرا در این است که علیرغم وارد شدن قطعات D20 و تولید نسخه محدود، هنوز این شرکت شرایط فروش را برای این خودرو اعلام نکرده است.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. متاسفانه چانگان بخاطر شراکتش با فورد امریکا همکاریش با سایپا کاشان رو لغو کرد وگرنه قطعا کیفیت چانگان CS75 که قرار بود بیاد صدتای خودروهای گمنام و تازه متولد شده ای مثل بیسو و دورسن و…. می ارزید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا