مکمل بنزین
گوناگونخبر

رندرهای زیبای کامیون بوگاتی!

بوگاتی را همه بعنوان یک برند ساخت ابر خودرو می‌شناسند، حال تصور کنید که این خودروساز به سراغ سطح دیگری از وسایل نقلیه برود، نتیجه حتما خارق‌العاده خواهد بود. برای ترغیب بوگاتی، یک طراح شرکت دانگ‌فنگ چین دست به‌کار شده و با توجه به زبان طراحی بوگاتی، یک کامیون جدید را ترسیم کرده و رندرهای آن را منتشر نموده است. سرعت مهمترین بخش خودروهای بوگاتی است، که در این کامیون از این چاشنی نیز بهره گرفته شده و مشخص است که فقط اهداغف باری مد نظر نبوده است. پراتوش دیوداس، توانسته علاوه بر جلب نظرات، اسم و رسم خود را در دنیا طراحی خودرو نمایان کند و مهندسان بیشتر از آن یاد کنند. احتمالا با این روند، دانگ‌فانگ نیز از لحاظ تبلیغاتی، منافع خوبی را کسب کند.

درست مطابق با طراحی سایر خودروهای بوگاتی، در جلو خودرو خطوط C به‌نمایش گذاشته شده‌اند. کابین در بخش جلو معلق و کاملا مجزا به‌نظر می‌رسد که بخش اعظم آن شیشه‌ای است و از لحاظ ظاهری، جلوه‌ای مدرن به کامیون بخشیده است. پیچیدگی طراحی این کامیون باعث شده تا ظاهری دلنشین پیدا کند ولی هنوز بخش‌هایی از آن برای ساخت مناسب نیستند و در مدل قابل ساخت باید تجدید نظرهایی شود. طراحی باریک ولی کشیده باعث شده تا کامیون بوگاتی شبیه به تانکرهای انتقال سوخت شود. نوع قرارگیری چرخ‌ها و تعداد آنها یکی دیگر از جذابیت‌های ظاهی کامیون بوگاتی است.

تصور کنید یک هیولای بزرگ در جاده‌ها با سرعت یک بوگاتی حرکت کند، دیوانه‌کننده نیست؟ می‌توان توقع داشت که تمام وسایل نقلیه موتور با برند بوگاتی، سرعت وحشتناک تولید شوند و شاید روزی کامیون بوگاتی نیز با چنین مشخصاتی تولید شود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا