مکمل بنزین
موتور سیکلت - پلاس موتوخبر

هیولای دوچرخ دوکاتی؛ شاهکاری در طراحی و زیبایی!

برند پرابهت و نام‌آشنای ایتالیایی که هر یک از محصولاتش، درست مانند خودروهای برتر این دوره زمانه، یک شاهکار مهندسی و طراحی محسوب می‌شوند، حتی می‌تواند طرح‌های مفهومی به‌مراتب هیولا گونه‌تر و بسیار جذاب‌تری نیز در سبد محصولات خود، داشته باشد.

شرکت دوکاتی از سال 1993 که موتور «مونستر» (Monster) خود به معنای هیولا را رونمایی کرده است، از آن زمان تاکنون با سرعت نسبتاً کمی، به تکامل این نسخه پرداخته است. موتوری که با قرار گرفتن در کلاس موسوم به استریت فایتر (Streetfighter)، هزینه‌های جانبی نسبتاً کم و همچنین محبوبیت خود، به اعتقاد خیلی‌ها، یکی از منجی‌های این شرکت ایتالیایی بوده است.

اما اگرچه این هیولا، در بین جذاب‌ترین و مدرن‌ترین نمونه‌های برند بولونیایی قرار دارد اما این بدان معنا نخواهد بود که حتی این موتورسیکلت نیز، نمی‌تواند از حالت نرمال خود خارج‌شده و شکل و شمایلی حتی خاص‌تر داشته باشد. به همین منظور، طراح صنعتی ایتالیایی، آقای پائولو تسیو (Paolo Tesio)، با این طرح خود، موتورسیکلت Monster دوکاتی را به یک تجربه کاملاً جدید و متفاوت، تبدیل کرده است.

تسیو برای طراحی این نمونه خاص و شخصی‌سازی‌شده خود، از مؤلفه‌های طراحی دیگر موتورهای دوکاتی، بهره برده است. برخی از مؤلفه‌هایی مانند سیستم شاسی استریت فایتر این طرح، انجین دوقلو L مانند و سیستم تعلیق از این موارد هستند. بقیه موارد مربوط به طراحی این موتور نیز، از تخیلات صنعتی این طراح، سرچشمه می‌گیرند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا