مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبر

کرونا، فقط انسان‌ها را قربانی نمی‌کند!

بیماری و اپیدمی خطرناک کرونا، چند ماه است که گربان‌گیر مردم جهان شده است و جان بسیاری از انسان‌ها را گرفته و همچنان می‌تازد. اما بنظر می‌رسد کرونا فقط یک بلای نابودکننده برای انسان‌ها نیست و به سراغ صنایع کشورها نیز رفته است. با همه‌گیر شدن این ویروس در چین، آمار فروش و تولید خودروها چینی به شدت کاهش یافته است و اکنون با ورود کووید 19 به آمریکا،‌ نمایشگاه خودرو نیویورک ۲۰۲۰ لغو شد و قرار است در ماه اوت سال جاری میلادی برگزاری شود.

شاید این برای ما تنها یک تعویق چند ماهه باشد اما برای خودروسازان خسارت بهمراه خواهد داشت و رونمایی محصولات آنها چند ماه جابه‌جا خواهد شد. بسیاری از شرکت‌ها حتی مسافرت کارکنان خود را ممنوع کرده‌اند و رونمایی از خودروهای جدید را به بعد از پیروزی در مقابل کرونا، موکول کرده‌اند. در این میان شرکت‌هایی هم بوده‌اند که نمایشگاه مجازی برای مشتریان خود برگزار نموده و از طریق خطوط اینترنت با آنها همراه شده‌اند. شرکت‌های بزرگی مانند بنز و بی‌ام‌و از قبل حضور خود در این نمایشگاه را لغو کرده‌ بودند و کمپانی‌های کوچک بزرگ دیگر هم برای جلوگیری از آسیب بیشتر چنین قصدی داشته‌اند.

در همین راستا مارک شاینبرگ، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو نیویورک می‌گوید: ما این اقدام را برای کمک و محافظت از شرکت‌کنندگان، غرفه‌داران و کلیه شرکت‌کنندگان در برایبر این ویروس انجام داده‌ایم. طی ۱۲۰ سال، شعار نمایشگاه باید ادامه یابد، باعث شد تا نیویورک همه شاهد برگزاری به‌موقع این فستیوال جذاب باشد اما اکنون شرایط بحرانی و مهم است. پیش‌بینی می‌شود تا پایان از بین رفتن این ویروس، هیچ نمایشگاهی برگزار نشود و اکثر شرکت‌ها در برنامه‌ریزی‌های خود دچار مشکل شوند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا