Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بایک سابرینا، زمانی که معایب از مزایا سبقت می‌گیرند!

خودروهای چینی، اگر هم بد نباشند، شرایط در کشور ما به‌گونه‌ای پیش می‌رود که چند ضعف را می‌توان در کارنامه آنها پیدا کرد. این ضعف فقط شامل مشخصات فنی یک خودرو نمی‌شود. کمپانی بایک، یکی از بهترین برندهای چینی محسوب می‌شود که این روزها خودروهای جذابی را تولید می‌کند و در سالهای قبل چند نمونه از محصولات این شرکت وارد بازار ایران شده است. سابرینا محصول هاچبک بایک در سال 1394 وارد بازار ایران شد و هنوز هم در تعداد محدود در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. با نابسمان شدن اوضاع خودرو در کشور ما، وظیفه رسانه‌ها چیزی جز گفتن حقیقت نیست تا مردم پولی که مدتها با سختی بدست‌آورده‌اند را برای یک خودروی بی‌ارزش هزینه نکنند. بر همین مبنا در این مطلب به سراغ خودروی سابرینا رفته‌ایم تا ببینیم آیا در این دوران، همچنان ارزش خرید دارد و یا خیر! با ما همراه باشید..

طراحی ظاهری (امتیاز:6/10)

این خودرو از لحاظ ظاهری یک کپی از خودروهای مرسدس بنز است. اما در کل ظاهر می‌توان نمره قبولی به آن داد و تناسب بین بخش‌های مختلف ظاهری، باعث شده تا کیفیت مناسبی را از لحاظ ظاهری شاهد باشیم. طراحی سابرینا با وجود اینکه چند سال از تولید آن می‌گذرد، همچنان جدید به چشم می‌آید و شاید یکی از دلایل آن، دیدن تعداد کمی از خودروهای سابرینا در خیابان باشد. چراغ\‌های جلو با طراحی چشم گونه، باعث می‌شوند در شب نمای جذابی را در نمای روبرویی سابرینا شاهد باشیم.

طراحی داخلی (امتیاز:3/10)

نمای داخلی بر خلاف نمای بیرونی چندان جذاب نیست. اگر چه کیفیت ساخت سابرینا قابل قبول است اما طراحی کابین از مد افتاده و قدیمی است. کنسول وسط با یک صفحه نمایش بزرگ، می‌توانست طراحی بسیار بهتری داشته باشد و حتی در دریچه‌های خروجی سیستم تهویه نیز هیچ خلاقیت و جذابیتی دیده نمی‌شود. غربیلک فرمان هم با نمای داخلی تناسب نداشته و کیلومتر شمار در پشت غربیلک هیچ جلوه زیبایی ندارد. استفاده از پلاستیک خشک و بی‌کیفیت همانند سایر رقبا در این خودرو دیده می‌َود که لک پذیری بالایی دارد.

پیشرانه(امتیاز:6/10)

سابرینا به موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که توانایی تولید 113 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت موتور سابرینا با توجه به وزن و هاچبک بودن خودرو، شرایط خوبی دارد و شما کم و کاستی در این بخش حس نخواهید کرد. این موتور نام میتسوبیشی را یدک می‌کشد که ارتباط خوبی با چینی‌ها دارد ولی این ارتباط به هیچ وجه به ایران مرتبط نمی‌شود و در بخش‌های بعدی راجع به این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد.

سیستم انتقال قدرت ( امتیاز: 5/10)

سیستم انتقال قدرت سابرینا اگر چه محصول ژاپن و کمپانی مطرح آیسین است اما یک جعبه‌دنده قدیمی بوده و چندان با خودرو هماهنگ نیست. تعویض‌دنده نامنظم و کاهش شتاب خودرو باعث می‌شود، ضعف گیربکس به وضوح دیده شود. علاوه براین گیربکس سابرینا بسیار گران است و برای شما هزینه بسیار سنگینی بهمراه خواهد داشت.

شرکت واردکننده و خدمات پس از فروش ( امتیاز: 2/10)

ضعف اصلی متوجه شرکت واردکننده این خودرو است که نه خدمات مناسبی ارائه می‌کند و نه نسبت به واردات لوازم خودرو دغدغه‌ای دارد و تنها می‌خواهد محصولات خود را به‌،روش برساند. دیار خودرو از نام و نشان درخشانی در عرضه خودرو بهره نمی‌برد و  خدمات پس از فروش این خودرو باعث شده‌ تا سابرینا یک خودروی کاملا بی‌ارزش باشد چرا که نبود قطعات یدکی مناسب در بازار، مشتریان را بسیار ناراضی خواهد کرد و شرکت مذکور نیز به‌درستی این بخش را پوشش نمی‌دهد.

بازار فروش (امتیاز: 3/10)

سابرینا از بازار فروش دست دوم خوبی برخوردار نبوده و اگر شما قصد فروش خودروی خود را داشته باشید باید مدت زیادی صبر کنید و قیمت پایین‌تر از عرف بازار برای آن در نظر بگیرید. بطور قاطع دلیل استقبال کم از این خودرو و شرایط بد بازار فروش دست دوم را می‌توان شرکت ارائه کننده این محصول دانست.

کیفیت سواری ( امتیاز: 3/10)

کیفیت سواری سابرینا، نسبت به خودروهای هم‌رده چندان جذاب نیست. سیستم تعلیق در دست‌اندازهای شهری چندان قوی عمل نمی‌کند و ضربات را به خوبی دفع نمی‌کنند و شما در کابین آنها را با شدت زیادی حس خواهید کرد. علاوه بر این هندلینگ خودرو با ضعف همراه است و در پیچ‌ها گیج عمل می‌کند و تا حدودی شعاع گردش خودرو آزار دهنده است. دید از داخل سابرینا کامل و خوب نبوده و صندلی‌های غیر ارگونومیک و ناراحت، شما را در مسیرهای طولانی آزار خواهند داد.

نتیجه‌گیری

سابرینا و خودروهای بایک، محصولات خوبی هستند، اما شما تصور کنید سوار یک پورشه پانامرا صفر کیلومتر هستید و موتور خودرو دچار آسیب می‌شود و در کشور شما کمپانی ارائه‌دهنده خودرو قطعات کافی برای آن ندارد و امکان واردات شخصی هم وجود ندارد، آیا آن پورشه ارزش خرید دارد؟ پس در زمان خرید این خودرو با دقت بیشتری انتخاب کنید.

نام خودرو بایک سابرینا هاچ بک
کشور سازنده
چین
سال (طراحی) 2013
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1499 سی سی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 113 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 143 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده 4 دنده اتوماتیک
حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت
وزن 1090 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 3998 طول – 1720 عرض – 1530 ارتفاع
مصرف سوخت داخل شهر 9.7 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 5.4 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر
ترمز و پایداری ترمز جلو دیسکی، ترمز عقب کاسه ای ، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع نیروی ترمز به صورت الکترونیکی ، اولویت با ترمز ABS+EBD+BOS
کیسه هوا کیسه هوا راننده و سرنشین جلو
تجهیزات سیستم قطع خودکار سوخت در هنگام تصادف، قفل مرکزی و ریموت کنترل، سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر)، سنسور باران و سنسور دنده عقب، سیستم تهویه مطبوع دیجیتال، سانروف برقی دو حالته، چراغ های مه شکن عقب و جلو، شیشه های بالابر برقی جلو و عقب، فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع، محفظه سرد کن داخل داشبوردف روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ های جلو متناسب، کامپیوتر سفری با قابلیت نمایش مدیریت پیمایش، مصرف سوخت و اطلاعات ضروری خودرو، آینه های جانبی برقی تاشو اتوماتیک گرمکن آینه ها

 

22 دیدگاه
  1. ناشناس می گوید

    نویسنده مطلب توانایی و سوادشون در حد نوشتن مطلب در مورد پیکان مدل ۵۴ هم نیست

    1. علی شیرعلی بیک می گوید

      باادب باش که اندرهمه جا یابی راه

      در قیامت نشود روی سفید تو سیاه

      همچویوسف به سرتخت برآیی ازچاه

      باادب باش که سرمایه ی خوبان ادب است

  2. ناشناس می گوید

    با احترام نظرات نویسنده مغرضانه به نظر میرسد چون این خودرو نسبت به برلیانس و جک سر تره و بماند لیفان و ام وی ام

  3. علی می گوید

    این مطلب از دید من که از سال ۹۵ این ماشینو دارم کاملا اشتباه هست و از طرف کسی نوشته شده که مطمئنم شاید سابرینا رو در حد کنار خیابون پارک بوده دیده
    کاری هم به جانب دار بودنش ندارم
    نویسنده حتی اطلاع نداره خدمات این خودرو توسط بایک ایرانیان ارائه میشه
    هم رده های این ماشین ۲۰۷ _۲۰۶ _ mvm 315 برلیانس یا چنتا برند دیگس و از نظر فنی (موتور گریبکس هندلینگ زیبایی با اختلاف نسبت به اونا برتری داره
    از نظر خدمات پس از فروش اگه کمی از کسانی که دارند تحقیق کنید اولا این ماشین تا مدتها احتیاج به قطعه نداره ولی درصورت نیاز قطعات به هرجای ایران ارسال میشه
    و بازار فروش هم شاید عده ای تحت تاثیر این سری مطالب جانب دارانه قرار بگیرند ولی بازار خرید فروش خودروی خارجی نسبت به خورد وی ایرانی کلا ضعیفتره
    امیدارم مطلب بعدی که نوشتین کمی بیشتر تحقیق کنید نه اینکه افکار بی سرو ته خودتونو نشر بدید

    1. علی شیرعلی بیک می گوید

      سلام، خوشحالم که از طرف شرکت مذکور مقالات ما را دنبال می‌کنید.

  4. ناشناس می گوید

    کاملا مشخصه که از روی قصد و غرض نوشتید و امکان نداره که این خودرو رو رونده باشید ، متاسفانه حرمت قلم کاملا نادیده انگاشته میشه و کسی هم نیست که از چنین حرکت هایی جلوگیری کنه

  5. Aboalfazl.r می گوید

    قشنگ مشخصه که مطلب با غرض نوشته شده

  6. ناشناس می گوید

    خنده دار ترین قسمت حرفات که ثابت میکنی این مطلبو از یه جای خودت در آوردی صندلی های ناراحت که مسیر های طولانی اذیتت میکنه شیرعلی مطمئنی رو صندلی سابرینا نشسته بودی رو چیز دیگه ای نبوده؟
    یعنی شک ندارم حتی وارد اتاق این ماشین نشدی

    1. علی شیرعلی بیک می گوید

      با ادب باش که تکلیف جوانان ادب است

      فرق مابین بنی آدم وحیوان ادب است

  7. محمد می گوید

    باز نقدی نوشته شد و به مزاج صاحبان این ماشین خوش نیومد
    ولی نقد بهش وارده وقتی ماشین ۲۰۱۳ چین رو وارد کردی معلومه که پر از نقص و ایراد باشه شاید مدلهای جدیدتر نقصهاشون کمتر هم شده باشه اکثر ماشینهای چینی وزن زیاد و موتور ضعیف دارن هرچقدر بتونن ظاهر رو درست کنند تو این دو قسمت مشکل جدی دارند اینجاست که تکنولوژی دست صاحبانشه.
    یا شرکت وارد کننده مثل بقیه فقط دنبال سود خودشه و به اینجا میرسه که قیمت قطعات ماشین چینی با ماشین جاهای دیگه فرقی نداره و شاید هم گرون تر هم باشه با نصف کیفیت مناسب.

  8. فرشید می گوید

    به نظرم یکم مغرضانه نوشته شده بود. کیفیت این ماشین از رقبای هم قیمتش کمتر نیست. بین ماشین ایرانی و سابرینا من اینو ترجیح میدم حتی اگه بازار دست دومش بد باشه

  9. افشین می گوید

    با سلام
    نقد بسیار واقعی و به دور از جانبداری یا غرض ورزی بود.
    قطعا کسانی این مطلب رو میخونن که یا صاحب ماشین هستند یا قصد خریدش رو دارن.صاحبای این ماشین حتی طاقت نقد درباره صندلی بی کیفیت این ماشینو ندارن چه برسه به اون همه ضعف در قسمت پیشرانه و گیربکس.باید منطقی قضاوت کنیم. کسانی که بعد از پراید مدل هشتاد رفتن و این ماشین رو خریدن کاملا راضی هستند ولی به جرات میگم کسانی که حتی سمند داشتند بعد از خرید این خودرو از کیفیتش ناراضی هستند.مخصوصا صندلی های غیر ارگونومیکش.(قبل از حمله عزیزان سابرینا سوار لازمه عرض کنم که خودم این ماشین رو دارم)

  10. امیر می گوید

    واقعا اشتباه نوشتی کاملا معلومه هیچی نمی دونی این تل منه ۰۹۱۲۵۴۷۵۴۶۶
    از ۹۴ تا حالا وارداتی داشتم نظر خواستید از من بپرسید نه از این بیسواپ

  11. ناشناس می گوید

    خواهش مندم در مورد چیزی که اطلاع ندارید نظر ندهید وگرنه مصداق لجن پراکنی خواهد بود

  12. سعید می گوید

    جالبه که نویسنده به هر کسی که کمی تند از مطالب خلاف واقعی که نوشته انتقاد کرده گفته بی ادب!!!! طراحی داخلی این ماشین مثل طراحی خارجیش کپی بنز سری ب ۲۰۰۷ هست بعد ایشان ۳ از ۱۰ داده! یعنی این بنده خدا طراحی داخلی بنز را هم قبول نداره! کیفیت سواری ۳ از ۱۰؟!! سیستم تعلیق قوی عمل نمی کند؟!! در مقایسه با چی قوی عمل نمی کنه؟ اگر منظورت هوندا آکورد هست درست می گی اما از رقیب قیمتیش ال نود بهتره واقعا بهتره! آخه پدرجان هر ماشین را با هم رده های خودش مقایسه می کنند. شما که می گی ضعف گیربکس به وضوح مشاهده می شود با گیربکس کدوم ماشین مقایسه می کنی؟! قطعاتش گیر می آد اما گرونه مثل همه چینی ها. نمایندگی هم دو سه تا شهر بیشتر نداره، یعنی خدمات پس از فروش خوب نیست این یکی را انصافا اشتباه ننوشتی. در آخر یک سوال وجدانا این ماشین را سوار شدی؟

  13. علی می گوید

    این ماشین را من سال ۹۴ خریدم صفر بود و تا الان یعنی ۱۴۰۰ تقریبا ۱۵۰.۰۰۰ کیلومتر رفتم به جز روغن و لاستیک و باطری و لنت که مصرفی هم هستند عوض کردم هیچ مشکلی نداشته من سوناتا داشتم قبلا تو ۷۰.۰۰۰ تا جلوبندی عوض کردم فوق العاده هست ماشین شتاب و سرعت و نرمی ماشین من نمیدونم نویسنده چه خصومتی داشته

  14. اوس کریم می گوید

    من با تعصب ۷از ماشینای چینی متنفر بودم ولی واقع بینانه نسبت به داخلیها بهترند و مهمتر اینکه کیفیت و رقابتشون بدجور داره باشتاب پیش میره تو دنیا و ما همچنان اسیر فساد و رانت و مافیای داخلیم…درمورد این سابرینا که ظاهرشو خیلی میپسندم خیلی تحقیق کردم که بخرم ولی اینجا حتی عنوانش هم مغرضانه منفی هست و اغراق در بیان معایب…ولی از سایت ممنونم که نظرات رو آزاد منتشر کرده.

  15. عباس خان می گوید

    من خودم اگر بخوام بخرم
    یه کوییک میخرم که کلی نمایندگی داره

  16. ابراهیم ابراهیمی می گوید

    یا امام حسین کوییک
    دقیقه اول تحویل کوییک از سایپاصفحه کلاچ ماشین رو عوض کردم بعد از ۱۵روز ماندن ماشین داخل نمایندگی بعد از تحویل شاهد روغن دادن کمک ماشین وتعویض بعداز یک هفته دسته درهای ماشین از داخل همگی کمتر از یک دو ماه همگی شکستن و باید با پایین آوردن شیشه دربهای کوییک رو باز کرد و خرابی بالابر هر چهار شیشه ماشین کوییک خراب شدن باطری در عرض سه ماه تصادف خیلی جزیی در سرعت ۳۰کیلومتر وکج شدن شاسی ماشین کوییک و نبود قطعات و فقط بستن سپر بر روی ماشین و سر کردن با کوییک تا الان…..

    1. دایملر می گوید

      و این است
      سیاه چاله‌ای بنام کوئیک

  17. شیخ قلاوند می گوید

    ممنونم‌از نظرهای همتون ..
    درسته ففط فرم و شکلش ۱۰۰تا از این پژو و ال نود ها را میارزه

  18. Hjkh می گوید

    بیا ی روز ماشین بدم در اختیارت
    هم کوئیک دارم هم سابرینا
    نکنه از خودروسازان داخلی پول گرفتی تا این خودرو بکوبی
    نکن از اینکارا
    به این افشین خان هم میگم بیا این کوییک صفر بندازم جلوت
    سابرینا بد مزخرف اشغالت مال من
    مطلبتم میفرستم گروه سابرینا سوارها

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.